Hur förbereder ni er för valet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är ju humor. Som jag tycker är mycket svagt att ha som budskap i en valrörelse, det är vad vi i trådar tidigare diskuterat negativt kampanjande som inte ger en enda vink om vad en röst på M innebär.
Jag ser inte humorn. Jag tycker det är nedlåtande. En röst på M blir då en röst på människor som ser ner på andra och tycker att det är lämpligt att ”skämta” om det.
 
Jag ser inte humorn. Jag tycker det är nedlåtande.

Jag ser humorn. Minns nånting med smurfar och moderater också (omvänt). Men jag tycker inte det hör hemma egentligen, hos partierna själva och definitivt inte i en valrörelse. Det är liksom mer något för komediartister som Partaj, ståuppare och andra att driva den typen av humor.

Så jag förstår hur du tänker att det kan vara nedlåtande när det kommer från andra politiker.
 
Ja jag förstår ju sakfrågan. Jag undrar mer hur det kan vara prioriterat politiskt att styra över klassrummen när vi politiskt har så mkt större och faktiskt viktigare frågor.

Jag tycker ju iofs inte att dessa frågor alls ska styras politiskt. Jag tänker att vi behöver lämna vissa frågor till de som faktiskt kan bäst - lärare och andra inom pedagogiken.

Men ändå. När du väljer parti - skulle ”mobiler i klassrummet” vara så viktigt att du prioriterar den frågan före ett vettigt miljöarbete?
Det finns liksom inte så många klassrum att tala om ifall vi inte gör drastiska förändringar i miljöpolitiken.

Jag tycker att det borde vara en fråga som skulle kunna lösas inom varje skola och klassrum, beroende på hur problematiken ser ut just där. Som jag har uppfattat det utifrån (har varken barn eller arbetar inom skolan) så blir en del föräldrar arga och det är då efterfrågan om lagstöd för detta har efterfrågats, då lärare och rektorer inte känt att de kan stå fast vid sådana beslut utan tydligt lagstöd. Jag tycker inte att lagen ska vara så detaljerad att den behandlar beslagtagande av mobiltelefoner etc, men jag har inte något annat praktiskt förslag just nu än att det är upp till varje skola och dess rektorer och lärare. Det räcker dock uppenbarligen inte på en del håll.

Skolmiljöns förutsättningar för lärande är dock en av de viktigaste fråga, inte viktigare än att jorden överlever förstås, men i nivå med ett vettigt miljöarbete ja. Barnen är ju samhällets framtid.
 
Jag sa ju det till dig. Men du lyssnar inte.
Du pratar mest. Du har åsikter och vägrar kategoriskt att lyssna till andra människor. Tyvärr.

Jag lyssnar massor. Däremot vill jag inte tro på så många medmänniskors totala avsaknad av intelligens. Inte den här gången heller. Förnuftet måste finnas nånstans därbak och motverka att gå rakt in i extremhögerns planer.

Jag har också åsikter och övertygelser, baserat på mina erfarenheter. Som att liberalism är det enda tänkbara, vi måste ge människor individuell frihet att välja i sina liv. Motsatsen är otänkbar, att andra ska bestämma och sprida hat över individens val. Och att konservatism och nostalgism aldrig lett till något gott, nånsin. Vi ska framåt - inte åt något annat håll.
 
Jag ser humorn. Minns nånting med smurfar och moderater också (omvänt). Men jag tycker inte det hör hemma egentligen, hos partierna själva och definitivt inte i en valrörelse. Det är liksom mer något för komediartister som Partaj, ståuppare och andra att driva den typen av humor.

Så jag förstår hur du tänker att det kan vara nedlåtande när det kommer från andra politiker.
Precis. Det är bara olämpligt när det kommer från politiker.
 
Jag har sett det hör flera gånger och irriterar mig på moderaternas kampanj. Idag såg jag lokalt att de delar ut solkräm med text ”skydd från att bli röd”. Det känns så jäkla nedlåtande.
Usch..

Jag har egentligen relativt hög toleransnivå för politiska skämt, när det görs med värme och en kontext som gör det okej. Så som dagens politiska klimat ser ut är det dock mer genuin värme och (personligt) stöd politiker emellan som behövs, så just nu tycker jag att man bör vara försiktig med sådant. Särskilt vid så offentligt sammanhang som valstugor.

Sedan är jag hellre röd än brun om man nu ska gå vidare med den här liknelsen, så jag tycker faktiskt att den inte ens håller för att fungera.

Nej, inte helt genomtänkt helt enkelt.
 
Jag har egentligen relativt hög toleransnivå för politiska skämt, när det görs med värme och en kontext som gör det okej. Så som dagens politiska klimat ser ut är det dock mer genuin värme och (personligt) stöd politiker emellan som behövs, så just nu tycker jag att man bör vara försiktig med sådant. Särskilt vid så offentligt sammanhang som valstugor.

Sedan är jag hellre röd än brun om man nu ska gå vidare med den här liknelsen, så jag tycker faktiskt att den inte ens håller för att fungera.

Nej, inte helt genomtänkt helt enkelt.

Det har blivit missförstånd: Det är nog moderaterna själva som ska använda krämen. Det finns en risk att de blir väldigt bruna annars, efter en kort tid som rött solbrända med misslyckade förhandlingar med S.
 
Jag har egentligen relativt hög toleransnivå för politiska skämt, när det görs med värme och en kontext som gör det okej. Så som dagens politiska klimat ser ut är det dock mer genuin värme och (personligt) stöd politiker emellan som behövs, så just nu tycker jag att man bör vara försiktig med sådant. Särskilt vid så offentligt sammanhang som valstugor.

Sedan är jag hellre röd än brun om man nu ska gå vidare med den här liknelsen, så jag tycker faktiskt att den inte ens håller för att fungera.

Nej, inte helt genomtänkt helt enkelt.
Det jag såg nu var att de står på ett utomhusbassängbad och delar ut. Mitt i ett litet privilegiat samhälle på en plats där det mest är barn och ungdomar.
Totalt olämpligt.
 
Du kanske ska läsa mer än vad som står på Expressen? Det handlar om att det ska finnas levande stadskärnor och inte enbart köpcentrum.
Det som står i miljöpartistens debattartikel är:
”Vi vill även ge kommunerna möjlighet att ta ut en parkeringsskatt vid externa köpcenter, arbetsplatsparkeringar och andra ställen där parkering subventioneras genom att bilisterna inte betalar marknadsmässiga priser för att använda marken.” (Dagens industri).

Sedan har Fridolin försökt rädda upp det med:
”– Nej, Miljöpartiet vill inte ha någon skatt på att storhandla. För privatpersoner så handlar det om att man tar ut en avgift även vid köpcentra där det inte finns i dag, på samma sätt som det görs i centrum, och att det är något som kan skydda centrumhandeln.” (Expressen)

@Oldie vill du att vi skramlar till en lådcykel åt dig? Givetvis fint grönmålad. :)
 
Ja jag förstår ju sakfrågan. Jag undrar mer hur det kan vara prioriterat politiskt att styra över klassrummen när vi politiskt har så mkt större och faktiskt viktigare frågor.

Jag tycker ju iofs inte att dessa frågor alls ska styras politiskt. Jag tänker att vi behöver lämna vissa frågor till de som faktiskt kan bäst - lärare och andra inom pedagogiken.

Men ändå. När du väljer parti - skulle ”mobiler i klassrummet” vara så viktigt att du prioriterar den frågan före ett vettigt miljöarbete?
Det finns liksom inte så många klassrum att tala om ifall vi inte gör drastiska förändringar i miljöpolitiken.
Jag förstår inte varför du har hakat upp dig på just mobil i klassrummet?

Jag tycker skolfrågan är viktigare än miljöfrågan för Sverige just nu. Sverige är redan i framkant när det kommer till miljö medan skolelevers betyg har en nedåtgående trend.
 
Jag förstår inte varför du har hakat upp dig på just mobil i klassrummet?

Jag tycker skolfrågan är viktigare än miljöfrågan för Sverige just nu. Sverige är redan i framkant när det kommer till miljö medan skolelevers betyg har en nedåtgående trend.
Det var ett exempel på småfrågor som ibland får orimligt stort utrymme. Enligt min åsikt såklart.

Man kan ju se det på olika sätt, men sverige har jättestor miljöpåverkan per person. Bland det högsta i världen. Så jag vet inte om vi ligger så bra till, inte bra nog.
Jag tycker såklart också att skolan är jätteviktig, men viktigare än miljön? Inte en chans.

1534590392901.webp
 
Jag lyssnar massor. Däremot vill jag inte tro på så många medmänniskors totala avsaknad av intelligens. Inte den här gången heller. Förnuftet måste finnas nånstans därbak och motverka att gå rakt in i extremhögerns planer.

Jag har också åsikter och övertygelser, baserat på mina erfarenheter. Som att liberalism är det enda tänkbara, vi måste ge människor individuell frihet att välja i sina liv. Motsatsen är otänkbar, att andra ska bestämma och sprida hat över individens val. Och att konservatism och nostalgism aldrig lett till något gott, nånsin. Vi ska framåt - inte åt något annat håll.

O lik förbannat vann Trump presidentvalet ;)
 
Det har blivit missförstånd: Det är nog moderaterna själva som ska använda krämen. Det finns en risk att de blir väldigt bruna annars, efter en kort tid som rött solbrända med misslyckade förhandlingar med S.

Så kan det vara :D Det tillhörande instruktionsbladet kanske försvann vid transporten så de trodde att det tillhörde reklammaterialet.
 
Ungefär som alla de andra partiledarna alltså?

Precis så, det gäller ju inte bara Åkesson, det gäller alla politiker på lite högre poster.... I Finland fick Sannfinländarna höga poster i regeringen.... De glömde sina rötter helt och partiet splittrades, halverade väl skulle jag tro... medan de höga föredetta Sannfinländarna sitter kvar i regeringen då de bildat ett nytt parti.... de blå heter de visst passande nog.... Här i Sverige har vi väl exempel på MP som sålde brunkolen, Centerpartiet gav väl upp Kärnkraften etc.. etc...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Hovbensfraktur
  • Hjälp, häst som inte sväljer sin saliv

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp