Hur förhålla sig till förvärkar?

Sv: Hur förhålla sig till förvärkar?

Ja gud. Imorse kände jag inte av nåt alls när jag var hos BM men efter att jag varit ute med hundarna så är det som kraftig mensvärk igen. Men hundarna måste ju ut så det är bara att promenera och sjunka ner i soffan sen med tangentbordet i knät. Tror att jag ska koka mig en stor kopp te också att mysa med.
BM skrattade och sa att nu i två dagar är det massor av folk som klagat över förvärkar. Februaribebisarna verkar vilja komma väl förberedda. :rofl:
 
Sv: Hur förhålla sig till förvärkar?

*ha ha* Alla jag pratat med hitills har sagt att februari är en bra månad att födas i. Så det är väl så att de bebisarna är väl förberedda ;)

Om 30 min har min BM telefontid. Jag måste diskutera med henne om hon tycker att jag ska fortsätta att arbeta eller ej. Det är ju inte hon som avgör, men hon har sagt att jag ska skrika till direkt jag börjar få så här. Hon tycker att jag jobbat för hårt. Men... Katten jag har svårt att slita mig från jobbet. Det är alltid så mycket jag vill göra... Jag sitter redan nu och tänker på vad jag måste tillbaka och göra innan jag lämnar igen nyckeln...
 
Sv: Hur förhålla sig till förvärkar?

Jag och sambon har i kommit överens om att packa klart bb-väskan nu i alla fall. Så att den står klar om vi skulle behöva åka in. Det skadar ju fatiskt inte att vara lite förberedd. :D

Det är världens mest fantastiska väder ute och jag hade helt velat gå ut och gå någon timme nu men vete tusan om jag orkar det. :eek:
 
Sv: Hur förhålla sig till förvärkar?

Jag gick ut och kissade med hunden och det får räcka... Jag får SD bara av några meter just nu... :( Jag kissar henne och min sambo går promenader när han kommer hem.
 
Sv: Hur förhålla sig till förvärkar?

För mig är det verkligen olika. Ibland kan jag gå hur långt som helst och ibland kan jag knappt gå på toaletten. haha.
Båda hundarna ligger iofs utslagna och snarkar på varsin sida av mig så det verkar inte lida någon nöd p någon av dom. :angel:
 
Sv: Hur förhålla sig till förvärkar?

Min gamla hund går så illa själv. Bara hon får kissa så... Men nu börjar de flesta ben att vara trötta på henne :( Bara matte är hemma så är hon nöjd. Men husse tar iaf ut henne på lagoma promenader, det är nog inte bra att vara helt passiv.
 
Sv: Hur förhålla sig till förvärkar?

Min lilla morrhoppa flyttar på söndag. Hon kräver så otroligt mycket motion och träning att jag inte har en chans att ge henne vad hon behöver just nu. Hon är understimulerad och hemsk. Inte lätt för henne att förstå varför vi inte tränar flera dagar veckan längre utan bara är ute och går på promenader.
Gammelhunden blir kvar, han är också en sån som är nöjd bara han får gå på promenader varje dag. Och även om han bara skulle få komma ut och kissa och bajsa och inte en meter till utöver det i en vecka så går det ingen större nöd på honom. Han är nöjd så länge han får vara med familjen.
Så istället för min lilla toka kommer denna herre att flytta in hos mig ett tag under tiden som hon är på träningsläger. :love:

15691032.jpg
 
Sv: Hur förhålla sig till förvärkar?

Åh vad fin!! Jag är ju löjligt förtjust i hundar med snygga teckningar :angel:

Usch jag börjar oroa mig för måndag :crazy: Jag måste säkert börja jobba igen och jag vet hur dåligt jag kommer att må *suck* BM gick inte att nå idag heller trots att jag lämnat meddelande och ringt på varenda telefontid :(
 
Sv: Hur förhålla sig till förvärkar?

Får du inte tag på BM? Ring förlossningen igen då, och förklara läget, att du oroar dig för måndagen, och att du inte får tag på din BM. De blir inte sura, jag lovar! :)
 
Sv: Hur förhålla sig till förvärkar?

Min chef har fixat så att min ersättare jobbar mitt pass hela måndag, så jag får komma när jag vill (om jag kommer) och göra så lite jag vill. Men det känns så ruttet att de ska betala lön till mig när jag inte kan göra mina arbetsuppgifter :( Men nu ska jag inte ta ut något i förskott. Läkare klockan 8 på måndag. (Min vanliga allmänläkare, om han nu kan sjukskriva mig??) Nu ska jag inte gruva mig mer än nödvändigt.

Andas...
 
Sv: Hur förhålla sig till förvärkar?

Var själv vårdcentralen i förra veckan och sjukskrevs pga foglossning. Förra barnet för 4 år sen var jag tvungen att åka till MVCs läkare men nu gick det bra med allmänläkare med.
 
Sv: Hur förhålla sig till förvärkar?

Att få lön för att inte göra någonting är ju det bästa som finns typ ;)

När jag fick foglossningar i början så fick jag ta kontakt med min vårdcentral och bli sjukskriven av en läkare där.
I mitten av graviditeten bokades en tid in hos MVCs läkare ifall jag inte skulle fått HP längre än 60 dagar.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 863
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 737
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 405
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp