Hur fodrar ni?

Sv: Hur fodrar ni?

Min Ponny är 148 cm väger 450 kg.
Hon har fri tillgång på Hö, och äter ½kg korn kross på morgonen och ½ kg kornkorss, 0.4 kg betfor(blötlaggd) och ½ dl mineraler på kvällen.
Det klarar hon sig fint på och hon är i bra kondition och skulle lätt kunna gå msv på mängden av fodret som hon får.
För det viktigast är fodret är ändå Hö.

Sv: Hur fodrar ni?

min häst är ett nätt litet sto med stort flb-inslag, tänkt deb. henne i *-stjärningt framåt försommarn..

går på fri tillgång på ensilage, 0,75 kg havre och aktive müsli. 1 kg betfor, mineraler, e- och b-vitamin och 1 dl majsolja....:d

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 866
Senast: Efwa
·
Foder & Strö En av de nytillverkade hösilagebollarna gick sönder i går. Den har stått på åkern i tre dagar, kan man fodra med den eller är det...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Midsommarhelgen innebar ett äventyr till Skåne. Tillsammans med min häst Queen Elisabet åkte jag till Munka Ljungby för att tävla...
Svar
0
· Visningar
95
Senast: Gunnar
·
Katthälsa Hur fodrar ni helst om ni kan välja? Antal måltider per dag? Hur ofta? Jag har tänkt att jag vill försöka ge Ping mat fler gånger per...
2
Svar
23
· Visningar
1 673
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar