Hur fixar jag Hästpass ?

A

asmodeus

Hur går jag tillväga för att skaffa hästpass till min 21 åriga halvblodsvalack ? Behöver han överhuvudtaget ha det ? Han är triangelmärkt, om nu det kan ha någon betydelse.

Tacksam för svar.

MVH Helena (visste inte riktigt under vilket forum jag skulle lägga den här tråden)

Sv: Hur fixar jag Hästpass ?

Lägg frågan på hästverksamhet...där finns dessutom flertalet hästpassfrågor...

Ja du måste ha hästpass senast 31 dec i år. Vänd dig till ASVH så hjälper de dig.

Triangelmärkningen har ingen betydelse.

Kan erkänna att jag INTE bryr mej om att skaffa pass till min 24-åriga, triangelmärkta ponny. :o Då hennes reg.bevis förkommit, orkar jag inte dra hela proceduren med ID kontroll, blodtypning/DNA-test mm, känns rätt överflödigt med tanke på hennes ålder.
Dessutom är hon ganska färdigtävlad och har tänkta att stanna på gården resten av sitt liv...

//Tuttiboo

Fast du kan ju råka ut för vitesföreläggande om dom kommer på dig...

Tack Alexandra. Jag har kollat deras hemsida, och nu vet jag hur jag ska går tillväga.. Dvs betala in 400 spänn till dem... Känns rätt onödigt om jag får säga... men men..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 073
Senast: tessan.g
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 378
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar