Hur? Fattar inte??

Diabetikern

Trådstartare
Har en tjej i mitt stall som har tagit hand om en omplaceringshund. Dessutom har hon ingen koll på den när den är med ute i stallet. Hon släpper den vind för våg så vi andra får hålla koll.
Detta har dock blivit bättre då vi alla sa till. Jag litar inte på denna hund då den är väldigt aggresiv. Men men det är ju inget jag kan göra ngt åt mer än att ha koll.

Nu till det jag inte förstår. Denna tjej har fått en hund till. Från Djurens Vänner. Trots att hon flertalet gånger ringt till dem och lämnat in flertalet katter, kaniner, marsvin, råttor ióch till och med en hund.

Hon avlivade sin häst för ett tag sedan då hon var skraj för den. Enligt henne själv så var det för att hästen var för farlig för omgivning. konstigt det var bara hon som tyckte det.
Nu har hon skaffat sig en annan. En supersnäll vallack men han har nerverna på utansidan och är nervös utav sig. Hon har redan börjat förklara för oss att hästen kan vara lite elak.

Hon varken jobbar eller går i skolan utan går på soc. Och det är inte mycket pengar man får ut då. Vet att tjejen ringt till sina ex för att hon behöver hjälp med mat till djuren.
Blir så trött på detta. Jag förstår inte hur en sådan person kan då få ett djur till? :confused: :mad:

Hon tar ju inte hand om sina djur ordentligt. Hästen kan hon lämna flera dagar. Det är nu på sistonde då ägaren till stallet tagit tag i henne och hotat med att slänga ut henne och tvinga ägaren att ta hem hästen och få ut den till en annan fodervärd. Det är en travhäst och ägaren kan tänka sig skänka bort hästen om deb vet att den får det bra. Den mår ju inte superdåligt men det är ingen bra hästhållning.
Hur i h****te kunde Djurens Vänner ge henne en hund??
Förlåt var tvungen att skriva av mig litegranna..

Sv: Hur? Fattar inte??

Antingen är hon väldigt bra på att försköna sig själv och sitt liv eller oxå har Djurens vänner brustit helt och hållet i sina förordningar. Jag trodde ärligt talat att de tog kreditkontroll och att man var tvungen att ha en stadigvarande inkomst.
Det låter ju inte som om tjejen är lämplig djurägare tills hon har rett upp sitt eget liv.
Men det är svårt att göra en bedömning så här utifrån en skriven text, det kan ju finnas mer saker som du tex inte vet något om.

Prata med djurens vänner och med soc!
Jag tycker inte om när djur kommer i kläm.
Det är inget fel att vara djurägare då man går på soc-bidrag, men hon måste ju först kunna ta hand om sig själv. Har själv en kort period tvingats leva av socbidrag så jag vet hur det är. Djuren kan knappast ha det bra om inte matte har det bra.

Är du HELT säker på att hunden kommer från djurens vänner och att det inte bara är något hon säger? :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 556
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 211
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 708
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar