Sv: hur får ni pengarna att räcka????(ganska långt)
Visst får man rätta munnen efter matsäcken men för mig är inte största problemet ekonomin, den fixar vi. Att ta med 9 månaders tvillingbarn till stallet är inte att tänka på, de är inga "långsovare" och hästen är för reaktionssnabb och vaken i stallet för att jag ska känna mig trygg med småbarn under året runt benen. Medryttare är tyvärr inte heller något alternativ i vårt fall vilket är synd, jag hade nämligen en utomordentlig medryttare till min förra häst och det var skönt att veta att han blev bra motionerad och ordentligt omhändertagen trots att man själv var "ledig"
Efter 7 år tillsammans av träning mot gemensamma mål är det i alla fall för mig inte frågan om att sälja för att sedan köpa nytt igen. En så här bra häst kommer jag nog aldrig att ha varken turen att hitta eller pengar att köpa. Jag tror helt enkelt att man får dra ner på sin ambitionsnivå och härda ut under jobbigare perioder, hästen är ju ett andningshål som i alla fall i mitt fall gör mig till en lyckligare människa = bättre mamma.