Hur får man ut papperstuss ur näsan?

Sv: Hur får man ut papperstuss ur näsan?

Hur gammalt är barnet och har det ont? Jag skulle testa försiktigt med pincett, men funkade det inte skulle jag åka in, skulle inte vilja riskera att den åkte längre upp. Om det var en mycket liten/lös tuss skulle jag försöka att luckra upp den med vatten.

Han är tolv. Men jag ser den inte. Hur löser man upp med vatten? Spruta upp?
Var tar den vägen till slut? Löses upp? Rinner ut med snor? Åker ner i halsen? Eller stannar den för alltid?
Det gör inte ont :)

Senast ändrad:

Ring vårdguiden istället, jag vet inte om det kan komma till bihålorna, det kanske inte är så bra. Så kolla med dem för säkerhets skull. :)

När sonen, som dock är lite yngre, petade upp en ärta i näsan (förbannad vare Astrid Lindgren) lärde jag mig att om man inte kan få ut föremålet genom näsan kan läkarna behöva gå in med en slang (?) genom öronen för att få bort det :crazy:. Alltså skulle jag inte bara låta det vara, utan åtminstone ringa sjukvårdsupplysningen.

En vän löste ärta-i-näsan-situationen med "föräldrakyssen", http://www.sjuktbarn.com/vid/727 , men jag vet inte hur mycket större effekt det ger än att ett så stort barn snyter sig själv.

Det låter inte så bra......får åka till vc imorgon och se om de kan hjälpa oss.

Uh? Slang genom öronen :crazy:
Astrid Lindgren har ställt till med en massa. Själv gick jag balansgång på taket.
På ett höghus......

När sonen, som dock är lite yngre, petade upp en ärta i näsan (förbannad vare Astrid Lindgren) .

Jag förstod inte vad de hade ställt till med på Astrid Lindgren (sjukhuset), men så såg jag Tingelings balansgång. Hjälp så fel man kan associera :banghead:

ts: kan du försöka få honom att nysa (peppar)? Eller kan det hjälpa att försöka vidga slemhinnorna med nässpray (typ nezeril). Det brukar man kunna bli lite snuvig av också.

/en som prövat att flyga från garagetaket med ett paraply (nej det gick inte någon gång)

Hallå Mary Poppins :D
Ska testa :)
Ja, peppar och nässpray alltså :D

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
615
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 283
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 527
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 506
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar