Hur får man börja tävla?

Sv: Hur får man börja tävla?

YaHilweh skrev:
.

Men jag kan hjälpa dig i vinter med att läst träna om du vill. För jag tycker at du ska åka på annandag jul hoppningen. Jag kan va coach :banana: Jag som e sååååååå duktig. (inte)

Vi frågade anna idag å du får nog va me men vi måste juh ha en transport..men om de e så kan ju du rida jättehästan haha:banana:

Men du sa ju att du ville vaz mä å lasta!!! du får skylla dej själv nu :devil:
vi behöver "bara" en transport juh!!!:smirk:

Jag tävlar lokalt på en ridskoleponny, det går bra men vi får betala papper å sånt själv då.
Men det är perfekt att tävla en ridskoleponny ( det är en liten och tävlingsinriktad ridskola).

har inte dom någon transport då?? Kom igen nu. (det är inte säkert att jag kan hoppa Kingen då föresten :S)

Jag började med att tävla ridskoleponny, men det fick jag kämpa ganska hårt för (hjälpte till på nybörjarlektioner, hade stalltjänst, satt i ungdomsstyrelsen, var hästskötare åt en ridlärare på tävling, tränade luciatåg och hejarklack + tog på mig en massa annat ideellt).

Tillbringa mkt tid på ridskolan, var glad och hjälpsam och ställ upp för ridlärarna och hästarna (erbjud dig att hjälpa till med saker), var med på alla träningar och träningstävlingar/klubbtävlingar du kan (övning ger färdighet), läs mkt böcker på ämnet + anmäl dig till "grönt kort"-kurs. Luska ut vilken ridlärare som bestämmer vem som får tävla, och gå och prata med denne.

JAg har försökt med allt det i tre år nu! JAg hade t.o.m en sköt/foderhäst som ja red å blev lovad (nästan iaf) att tä'vla.. Men helt plötsligt behövdes hon te en annan duktigare ryttare som behövdes "utvecklas" och jag fick inte rida henne längre (fick inte ens en förklaring varför). Så det e nog ganska kört. Lyckos er som får tävla ridskoleponnis! MEn letar foderhäst te sommarn så det löser sig antagligen. Och det fungerar på lååånga vgar inte så på våår ridskola + jag har grönt kort redan. Men tack för alla råd.
:bump:

Ida: N'e d har dom int.. Då ska man låna av några andra där meen... Anna verkar inte orka.. mamma ska fråga va hon vill me min ridning på capri... Näj din stackare!

Ridskolan jag red på innan var en stor ridskola, mitt i stan. Hästarna gick redan väldigt mycket och att vara skötare på en häst där betydde bara att man skulle mocka, borsta och putsa, inte en enda gång fick man rida gratis trots att man slet där varje dag, Jo föressten på julafton var det en knyt frukost eller vad det nu heter alla skulle iallafall ta med sig någon frukost, efter det fick man rida lite kadrilj på favvohästen om man hade tur.
En privatlektion på ponny 45 min kostade 600 spänn...
Varför? jo jag tror det var för att ägaren redan visste att ponnyerna slet lite väl mycket och att han inte ville att de skulle gå mer på den enda lediga dag de fick. men samtidigt ville han tjäna pengar.
I ggr per år var det klubbhoppning, en start kostade ca 150 spänn, hindrena låg max på 60 cm och varje ponny gick ca 3 ggr med olika ungar. att tävla en ridskole ponny på den ridskolan var omöjligt trots att ponnyrna var riktigt bra hoppare!

Dom flesta ridskolor har små klubb tävlingar där kan du ju säkert vara med, men du kan ju annars leta efter en medryttar häst. eller så skickar du ut en annons om du är en 14 årig tjej som vill rida en häst och vill gärna tävla...det har mina kompisar gjort som inte får egen häst:banana:

Dom flesta ridskolor har små klubb tävlingar där kan du ju säkert vara med, men du kan ju annars leta efter en medryttar häst. eller så skickar du ut en annons om du är en 14 årig tjej som vill rida en häst och vill gärna tävla...det har mina kompisar gjort som inte får egen häst

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 082
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix

Omröstningar