G
GoneRiding
Jag delar en helt underbar gatukorsning med min syster, urmysig, labradorliknande filur som är hur gosig och snäll som helst. Men när man går ut med honom drar han som en tok med nosen ner i backen. Det går att få honom att gå bredvid sig om man har kopplet superkort men han försöker ändå dra iväg och nosa vid vägkanten. Det är inte så att han drar så att jag flyger som en vante efter men det är ändå jobbigt, för även om jag klarar av han så vill jag ju att han ska vars fin och väluppfostrad och gå som jag vill! När vi är på landet så kan jag få honom att gå fot utan koppel om jag har en godis i handen, men då har han redan sprungit runt o luktat en massa så då är det inte så mycket spännande lukter längre. Och känns inte som om det är helt bra att man ska muta med godis hela tiden... Har dessutom provat det en annan gång med koppel o när vi va ute o gick där de bor, men det funkade inte han brydde sig bara om alla lukter. Hur ska jag göra? Vill ju att han ska lyssna på mig och inte bara gå o myrsloka sig igenom hela promenaden.