KL
Jag tycker också att det känns lite galet att prata om hur man ska kunna ha ihjäl en hund man inte känner, även om det kanske skulle komma en dag då ens egna djur är i fara.
Ursäkta jag missade ditt inlägg.
Nej jag tycker inte vi ska diskutera hur man snabbast har ihjäl en hund heller. Egentligen ville jag nog bara veta vad jag behöver stå till svars för om jag mitt i allt tillfogar hunden sådan skada att den dör. Jag VILL ju inte ha ihjäl en hund eller plåga en hund
TS. Jag vet inte om du ansett att du har fått svar på din fråga, jag har inget till dig, men jag har lite frågor och funderingar.
Hur länge har hunden härjat runt på detta viset? Eftersom du ganska tidigt i tråden pratar om att skada allvarligt/ha ihjäl hunden så antar jag att det pågått ett tag, eftersom ett sådant missnöje (milt uttryckt) mot en hund har uppstått.
I området har det _inte_ varit ett problem med lösa hundar, vad jag upplevt det. Det är också därför jag blev så skärrad. Det är först på senare tid jag sett blandisen dra runt med sin matte och så den här lösa amstaffen (eller vad den nu är). Det har varit en terrier lös, men både min katt och jag är större än den Och en terrier är jag ganska säker på att jag klarar av att hålla. Det är när det gäller större hundar som jag förmodligen måste ta till hjälpmedel och kan tänka mig att det kan behövas ganska drastiska åtgärder
Har ni pratat med ägaren och hur har denne reagerat? Har flera pratat med denne? Är det så allvarligt (ja, en lösspringande hund utom kontroll är allvarligt) att ni funderat på att dra det till polisen? Har övriga grannar nämnt något om händelsen/händelserna?
Jag har ännu inte fått tag på ägaren. Grannen med barnet är orolig. Men det var en tid sedan vi ens såg hunden(några dagar). De kanske har flyttat?
Småhundsägaren har inte haft ute sina hundar efter detta. Så där kan man spekulera.
Jag tycker inte att det är läge att blanda in polis ännu. I första hand vill jag föreslå att hunden hålls kopplad på sin egen uteplats, som alla andra.
Hade en hund kommit in i min trädgård och skadat/hotat mina djur så hade jag kunnat göra vad som helst för att hjälpa/skydda mina djur. Konsekvenserna får man ta sen.