Hur få folk att lyssna?

Mirre

Trådstartare
Hur 17 ska man få folk att fatta att det faktiskt är deras ansvar att träna och uppfostra sin hund. Att det är dem själva som gör fel som bara går ut med hunden så han får göra i från sig på tomten och går in igen. Hela tiden, inte alla andra som faktistk säger ifrån till hunden. 0 aktivering
Hunden är hemsk!

Den skäller jämt jämt jämt, tigger, drar i kopplet, hoppar på folk, hoppar på barnvagnar, med barn i!:eek: :eek: och dem reagerar inte!

"Men det är trotsålder", "Han ger sig när han blir äldre" (ja kanske det men innan dess har en olycka hänt)

Bara massa ursäkter hela tiden. Blir så förbannad!
Vad 17 GÖR man?! Enligt dem är det bara alla andra som gör fel.
Licksom kan dem vakna och se verkligheten?!

Tips någon?!

Sv: Hur få folk att lyssna?

Hunden är 1 år förövrigt.
Tycker den skulle börjat fostrats direkt men ägarna anser att det går inte att träna en valp. den är för liten, det är för tidigt osv.
Så man får ta allting nu istället:smirk: Går ju så jäkla bra:cool:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 574
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 004
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar