Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ångrar mig, dumt skrivet.(själv har jag slagits med min PMS-panna den här veckan. Den vill inte. Det brinner men utan fart och det blir inte varmt...)
Har det börjat brinna? Då borde draget infinna sig ganska snart tycker man om det inte är något som hindrar i skorstenen. Vilken typ av kamin är det, är det en mera avancerad med kanaler som i en kakelugn?Nästa fråga: Jag antar att jag måste vänta tills allt brunnit klart innan jag vågar öppna luckan och fylla på mer?
Tidningarna brinner, det är bara det som jag provat med nu.Vilken typ av kamin är det, är det en mera avancerad med kanaler som i en kakelugn?
De jag har sett som har kanaler har haft sotluckor till kanalerna men om tidningarna brinner tror jag tantens knep fungerade.Tidningarna brinner, det är bara det som jag provat med nu.
Vilken typ av kamin det är har jag ingen aning om. Kan man se det på den?
Nä? Det händer väl inget när du öppnar luckan - mer än att elden får mer syre?Nästa fråga: Jag antar att jag måste vänta tills allt brunnit klart innan jag vågar öppna luckan och fylla på mer?
Nähä, vad bra! Jag tänkte att det var därför som det fanns lucka; för att det skulle vara stängtNä? Det händer väl inget när du öppnar luckan - mer än att elden får mer syre?
Fylla på gör man väl lite då och då när man eldar väl.
Kamin - det är grejer det!Men vad fort det blir varmt! Vilken underbar kamin!
Gjutjärnskaminen som jag hade på förra stället värmde inte alls lika bra. Täljsten Och så lite ved det går åt för att få upp värmen - ännu merKamin - det är grejer det!