Sv: Hur dumt?

Det kan ju vara ett tryggt val att köpa en oreggad valack!
Jag hade inga planer på avel när jag köpte Arta...:angel:
Frumas mamma, Mæras mormor, fölis mormors mor. :D

Jo fast har du nu fallit för hästen, och du känner att det är rätt häst för dig så tycker jag att du ska köpa den. Det är ju samma sak som med kärlek - man kan ju inte garantera att det håller för alltid, och känner du att du vill ändra inriktning som till exempel avel, så kan du sälja denna häst och köpa en annan när den tiden kommer!

kl
Japp, och så får man vara med på TREC t ex oavsett ras, NH kan man ha så kul med nu när jag sett folk några veckor som leker med sina hästar utan träns, grimma eller rep... Distansritter - det finns faktiskt mer att göra med hästen än tävla. Att rida fem minuter på en ovalbana....Det kan man ju ta en annan gång i framtiden när pengar o häst finns.

Jag säger som många andra, att ska du bara ha hästen som skogsmulle så är det väl ok...
Däremot tycker jag att priset var väldigt högt satt.
Jag brukar titta på annonserna på Hästnet och jag tycker att den sista tiden så har priserna fallit väldigt mycket. Man kan få mycket häst för en hyfsad peng.
Men men, det är ju alltid så att priset blir ju vad man är villig att ge...
Lycka till iaf.

Du ska köpa hästen om ni verkligen passar.
30 000:- är inte farligt om den kan tölta och är precis det du söker.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 553
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 129
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 530
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar