F
_flisan
Sv: Hur bygger jag bak och ryggmuskler?
Supertack för ett bra och konstruktivt inlägg! Jag började nästan tappa hoppet om Bukefalos.
Självklart kommer all träning att ske i samråd med verksamheten. De som driver den är mina vänner och det är en liten verksamhet så det är inga större problem med omstruktureringar. Vi har inget fast veckoschema utan gör upp det ungefär för en månad framåt. Med lite framförhållning går det säkert att lösa så att han får vila om han gått en muskelträning.
Tack igen för ett bra svar!
Vill du känna bättre resultat av en målmedveten träning så bör nog hästen inte gå så mycket som halvtid i verksamheten. I alla fall inte dom första månaderna. Räcker nog med en gång i veckan. Och var noga med att han får ordentligt med protein om du jobbar med att bygga upp muskler. Klättring är bra. Men var uppmärksam på träningsvärk som kan komma. Då är det bra om hästen inte behöver gå i verksamhet. Du får mycket större utrymme att anpassa träningen då.
Diskutera med dom som driver verksamheten. Ni kan säkert komma fram till en bra lösning.
Supertack för ett bra och konstruktivt inlägg! Jag började nästan tappa hoppet om Bukefalos.
Självklart kommer all träning att ske i samråd med verksamheten. De som driver den är mina vänner och det är en liten verksamhet så det är inga större problem med omstruktureringar. Vi har inget fast veckoschema utan gör upp det ungefär för en månad framåt. Med lite framförhållning går det säkert att lösa så att han får vila om han gått en muskelträning.
Tack igen för ett bra svar!