F
_flisan
Sv: Hur bygger jag bak och ryggmuskler?
Synd att du inte utnyttjar din "kunskap" till att sprida den vidare utan istället mästrar och smällar andra på fingrarna med den.
Du måste uppenbarligen ha en synsk förmåga också eftersom du vet bra mycket mer om hästen än vad jag berättat här. Du borde verkligen utnyttja både din kunskap och din synskhet bättre än såhär - du kan bli miljonär på att träna hästar på distans utan att behöva veta något om dem.
Kanske är dax att tänka över hur du uttrycker dig - du må vara hur duktig som helst men med pekpinneattityd och mästrande lär det inte vara många som lyssnar på din visdom.
Ödmjukhet är underskattat!
Det var meningen.
Då du utsätter din häst för en risk med det upplägget som du har.
En häst som inte är tillräckligt musklad och skall bära vuxna ryttare en längre stund kommer ofelbart att bära med skelettet och lederna den största delen av arbetet.
Och det är i detta läge som den förslitning som ger förslitningskador kommer.
Islandshästen är en liten häst och det måste man ta hänsyn till genom att ha den vältränad innan man förväntar sig något större arbete av den.
Spatt, kotledsinflammation och kissing spine är några exempel på de problem som kan uppkomma.
Så i detta fallet finns det bara en korrekt väg att gå - den för hästen mest fysiologiska vägen.
Och jag tillhör en av dessa med "en oerhört stor kunskap" som finns här på Bukefalos.
Men det är ju din häst och du gör ju som du vill.
Nu så har jag i alla fall delat med mig av min kunskap.
Synd att du inte utnyttjar din "kunskap" till att sprida den vidare utan istället mästrar och smällar andra på fingrarna med den.
Du måste uppenbarligen ha en synsk förmåga också eftersom du vet bra mycket mer om hästen än vad jag berättat här. Du borde verkligen utnyttja både din kunskap och din synskhet bättre än såhär - du kan bli miljonär på att träna hästar på distans utan att behöva veta något om dem.
Kanske är dax att tänka över hur du uttrycker dig - du må vara hur duktig som helst men med pekpinneattityd och mästrande lär det inte vara många som lyssnar på din visdom.
Ödmjukhet är underskattat!