Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åren man ridit säger inte alltid hur duktig och erfaren man är, dom flesta läger nöjer sig med att man kan behärska gångarterna och iallafall hoppat en del.Hej! Ska delta på ett ”läger” där det står att man ska ha minst 4 års ridvana och jag är bara osäker för att jag har letat och alla säger helt olika hurpass bra man ska vara, alltså syftar på hur högt man hoppat, vilka dressyrrörelser osv osv. Vad tycker ni ?
Vilken märkligt definition! Att ha ridit på ridskola en gång i veckan i fyra år matchar såklart inte att ha ridit varje dag i fyra år och inte ens att ha ridit varje dag i fyra år säger så mycket. Fallenhet, tränare, hästarnas utbildningsnivå, personens ålder osv. spelar såklart också in. Maila/ring och hör med dem. De bör kunna precisera bättre, typ i ryttarmärken eller dylikt som du själv kan kolla upp om du matchar med.Hej! Ska delta på ett ”läger” där det står att man ska ha minst 4 års ridvana och jag är bara osäker för att jag har letat och alla säger helt olika hurpass bra man ska vara, alltså syftar på hur högt man hoppat, vilka dressyrrörelser osv osv. Vad tycker ni ?
Jag tro inte det är så noggrant med exakt vad man kan, 4 år på ridskola i en normal grupp och utvecklats som de andra på ett ungefär. Alltså att man ska ha hyfsad ridvana och kunna hoppa småhinder i hyfsad stil, kunna ridvägarna och ha hyfsad koll på hästen i alla gångarter. Hade det handlat om vilken höjd man kan hoppa och vilka dressyrrörelser man skulle kunna hade det stått.Hej! Ska delta på ett ”läger” där det står att man ska ha minst 4 års ridvana och jag är bara osäker för att jag har letat och alla säger helt olika hurpass bra man ska vara, alltså syftar på hur högt man hoppat, vilka dressyrrörelser osv osv. Vad tycker ni ?
Nog säger väl 4 års ridvana en hel del, kanske inte så precist men de kanske skulle förtydligat med 4 års ridvana en gång i veckan på en normal ridskola och man ligger någonstans i normalspannet vilket jag ser som underförstått.Vilket urdumt mått på kunskap... Hur många år man har ridit säger ju absolut INGENTING. Ring och fråga.