Hur börjar man?

B

Boomfalleralla

Nu är det så här att jag alltid tyckt gallopp är skit häftigt.
Och under alla år har fullbloden vatt min favorit.

Som det är just nu rider jag mycket fälttävlan men skulle väldigt gärna vilja prova på gallopp. Frågan är då, hur ska jag gå till väga?

Sen har jag en fråga till, hur liten måste man egentligen vara?
jag är 15 år, 162cm och 46 kg och kommer inte växa mkt mer.

Sv: Hur börjar man?

gå in på www.atg.se och sök efter olika tränare. ta kontakt med en utav dem, och fråga dig fram.. lycka till! :D

Som det är just nu rider jag mycket fälttävlan men skulle väldigt gärna vilja prova på gallopp. Frågan är då, hur ska jag gå till väga?

Kul att du är intresserad!
Det finns prova på kurser på Strömsholm som jag rekomenderar varmt.

Ska du bli jocky så ligger normal vikten på 50-56kg men sen finns det t.ex Annika Källse väger 62kg och är jocky:)
Amatörryttare så ligger vikten runt 60-upp till 75kg i hinderlöp ( inte 100% säker)
Arbetsryttare max 65kg men sen finns det dem tränarna som tar in dem över 65kg också!

Lycka till

P.S det finns massor med trådar i detta ämne...sök d.s

Allt om Svensk Galopps kursverksamhet hittar du på www.unggalopp.nu. Tränarnas egna hemsidor fins det länkar till från banornas hemsidorm och mer utförlig statestik med adresser och telenummer hittar du på www.galoppsport.se (atgs info är lite snål tror jag)

Lycka till!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 483
Senast: Krumben
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 186
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 025
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka