hur börjar man ?

Fannih

Trådstartare
Jag har under en längre tid varit intresserad av galopp.
tyvärr bor jag i Finland där endast shettisgalopp existerar :D typ..

men hur är det att vara jockey?
hur är det med lönen?
tider?
arbetstider?

har förstått att det kan vara en deeel jobb :P

hur får man förutsättningar att bli en bra jockey?

hur är det med vikt & längd?

mvh/Fannih

Sv: hur börjar man ?

Kul! Men synd att du bor i Finland, efter som Galopp inte finns där...
Ang. dinna frågor så finns det flera trådar som diskuterar Jockeyns vikt+längd osv.

Ett bra sätt är att ha sin skol-praktik i ett galoppstall. Så går du fortfarande i skolan och känner någon du kan bo hos i Stockholm,Malmö eller Göteborg, så passa på att praoa i ett Galopp-stall!

Jag rekomenderar att du går in på www.unggalopp.nu där kan du hitta massor om träningsryttarens vardag mmm.

Men framförallt finns det där information om "prova på galopp" kurser som du kan gå.
Dessa finns i olika form, bland anat som ridläger med boende på Strömsholm. Dessa hade ju varit kanon för dig!

Det finns även längre utbildningar både i sverige och utomlands som det finns info om på Ung Galopp.

Lycka till!!

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 417
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 747
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 806
Senast: Mois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈