hur börja med nh?

vinkelina

Trådstartare
kan nada om detta, men har funderat på att testa de på min häst, som tyvärr har tagit kontrollen, (eller hon har alltid haft kontroll)

har ingen häromkring som praktiserar detta.

hur gör man, tips på enkal övningar, där man befäster sitt ledarskap mm, är inte intresserad av typen gå upp på en trall, över plast (vilket hon ju redan gör utan att bry sig)

Sv: hur börja med nh?

För mig är NH bara vanligt, enkelt, gammaldags sunt förnuft vid hästhantering. Och det låter underligt att det inte finns en enda hästägare i din närhet som sysslar med detta :confused:

Tänk efter, du känner säkert någon som är duktig på att hantera sin häst. Fråga den personen om tips och råd. Om det sedan kan kallas NH eller ej spelar ingen roll. Det viktiga är att du lär dig kontrollera och hantera din häst på ett sätt som är säkert för både dig själv och hästen.

Lycka till!

Immer

Senast ändrad:

har man hästen ute i avkrokarna så. frågar man om hjälp vid typ intagningen (där hon är jättejobbig, vänder baken åt, hotar mm) så får man tipset om att ta med sig ett spö bara.

Hej! Har du ingen omkring dig som kan hjälpa dig skulle jag rekommendera en bra bok i ämnet, kanske en inspirerande video/dvd eller ett besök på någon clinic.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 131
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 377
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden