Hur bör man hälsa...?

Sv: Hur bör man hälsa...?

Vad kul det är att så många svarar, även fast man egentligen inte behöver bry sig om andras problem. Tack för alla svar. Och som jag trodde så finns det väl inget exakt sätt att bete sig på, men jag är nu övertygad om att jag inte ska fundera så mkt på det här nu innan, utan helt enkelt bara se hur det går när jag väl är där. Men jag ska använda mig av era råd, och se till att hälsa på ägaren först och främst och, så att säga, "inte bry mig om hunden". Så får man väl se hur det går sen.

Och prinsessfeminist, jag kan berätta sen hur det gått. Och just det, en collie är det, av den långhåriga varianten :) .

Sv: Hur bör man hälsa...?

knapplån: för att klara tandvisningen i LKL1 bör ju hunden tåla att en främmande människa lutar sig över hunden och tar tag om nosen på den. förhoppningsvis gör de flesta domare så att de först hälsar på föraren och sedan låter hunden nosa på dem. det bör räcka som hälsning innan man hanterar hunden.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
930
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 244
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 571
Senast: fixi
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
676
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2