Sv: Hur bor du?
Jag bor i ett radhus i Staffanstorp, Skåne län. Det är en länga med sju hus (tror jag
) och jag bor näst längst ut på kanten. Från början är det en 4:a men det är numera en 3:a och jag har för mig att det är 105 kvm. Huset är friköpt så ingen BRF är inblandad.
Min 2,5-åriga dotter bor hos mig på halvtid. Övrig tid är det "bara" jag, hunden och katten
Trivs mycket bra och jag gillar att det är gott om plats. På övervåningen har jag och dottern varsitt sovrum och där finns också badrum med badkar, tvättmaskin och torktumlare samt två klädkammare. På nedervåningen kök med öppen planlösning mot matplats och vardagsrum samt hall och gäst-WC. Från vardagsrummet är det utgång till uteplatsen och där täcker ett trädäck nästan hela ytan. Jag avskyr att pyssla i rabatter så det passar mig mycket bra!
På framsidan är det ett rejält förråd, en rabatt, utrymme för cykelparkering samt ett utrymme där jag har placerat mina återvinningskassar.
I övrigt så har jag busshållplats på krypavstånd (bussar till Lund) och där går bussarna var 10:e minut eller något sånt i rusningstrafik. Tror det är var 15:e eller 20:e minut övrig tid. Dotterns förskola ligger ett par hundra meter bort. Till "centrum" (där allt man kan tänkas behöva finns) är det en promenad på 5-10 minuter och några hundra meter åt andra hållet ligger Gullåkra mosse som är någon form av naturreservat. Från centrum går det dessutom bussar till Malmö, var 15:e minut dagtid tror jag.
Kör jag bil så tar det till Lund central ca 10-15 minuter och till centrala Malmö ca 15 minuter.