Hur blir man hoppdomare?

kopparberg

Trådstartare
"Vanlig" domare respektive överdomare? Utbildning? Måste man ha egna tävlingsmeriter och i så fall hur stora/höga klasser?

Sv: Hur blir man hoppdomare?

Du behöver inte ha några egna tävlingsmeriter men du ska vara "väl insatt i sporten". Distrikten anordnar utbildningar.

Lycka Till

Jag är utbildad klubbdomare inom hoppning.. Det var min klubb som anordnade det.
Sen för att bli lokal, regional o.s.v. så måste du ha fyllt ett visst antal år.. tror det är 20 för lokal och 26 för regional, men jag är inte helt säker ! Gå in och titta på ridsportsförbundets hemsida, där brukar stå vem man ska ta kontakt med (i sitt distrikt) för att gå en utbildning :)

Hoppas mitt svar hjälpte lite :)

Finns en flik "utbildning" på distriktets hemsida, det är nog där det står hur man gör, ska kolla där!

Ja åldern har jag! Med mååånga år till godo! :angel:

Liknande trådar

Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 247
Senast: Robina
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 739
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag köpte nyligen mina första barfotaskor och vad sköna dom var att gå i. Jag har breda fötter och dålig balans men med barfotoskorna...
Svar
8
· Visningar
437
Senast: turbofling
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar