Hur blir denna släktskap ?

Adrenochrome

Trådstartare
Är detta en smula inavel om stammen ser ut så här...alltså, jag kan inget om avel, men tyckte släktskapen var bra nära. Någon kan förklara så jag fattar.

Stoet
E: Donnerfly.
Donnerfly är E: Donnerhall

Stoetet betäcks med Bocelli

Bocelli är
E: Don Schufuro.
Don Schufuro är E: Donnerhall

Stoets farfar är alltså Donnerhall, men fölets farfarsfar och ÄVEN morfarsfar är Donnerhall ??

Sv: Hur blir denna släktskap ?

Linjeavel!

Min fölunge är
u. sto e. Bayron e. Bernstein
e Bocelli u. Ballerina e. Bernstein

Fast linjeavel har jag hört talas om. Är inte det bara ett lite finare namn på en inavelsgrad ?

Nja, det heter väl inavel när det är nära släktingar, och linjeavel när det är mer avlägset, som i exemplet du valde?

Fast linjeavel har jag hört talas om. Är inte det bara ett lite finare namn på en inavelsgrad ?

Det är en definitionsfråga. Själv tycker jag att det är inavel när en häst förekommer mer än en gång de första tre leden men alla håller inte med mig.

Hur ser hästen ut? Syns det att den är linjeavlad på Donnerhall?

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 607
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024

Hästrelaterat