Hur blind kan man vara?

Lilljessicah

Trådstartare
Är det inte konstigt när man letar och söker svar på sina frågar, att svaret kan finnas just precis där du befinner dig.
Jag syftar på mig själv och mitt eviga letande efter nästa ras på min nästa hund.
Klart att man är nyfiken på nya raser och undrar om "den perfekta" rasen finns. Som passar en själv till punkt och pricka.
Men efter otaliga trådar om halva världens hundraser så insåg jag idag (Ca 3 minuter sedan:D ), att min schipperketik är precis vad jag vill ha av en hund!
Hon är väldigt aktiv,och måste aktiveras för att inte snurra ihop i huvudet och kroppen.
Hon är som ett tjuvlarm ibland, och ack så frustrerad man kan bli, men det är ju hennes instinkter. Att larma familjen när något verkar hotfullt. Och vad är det för dumt med det?
Hon är i en mkt behändlig förpackning.:p (33cm hög,6kg)
En tålig,robust,lyhörd liten arbetsmyra!
Att man kan bli så förblindad..:o
Allt jag vill ha kan jag ju finna i henne!:love:

 
Sv: Hur blind kan man vara?

Vad tänkte du göra med cockern?

Eller ska du skaffa en till schipperke?

Hänger inte riktigt med i svängarna här.
 
Sv: Hur blind kan man vara?

Detta var ju bara en "vad jag vill ha för ras nästa gång" tråd, har nog inget att göra med hur vida hon ska behålla cockern eller inte.
 
Sv: Hur blind kan man vara?

cockern?? Hade inte TS en blandning med amstaff i? Eller har jag missat nåt?

lilljessicah ...!!!!!
 
Sv: Hur blind kan man vara?

Cockern är en vovve som TS hastigt fick överta..

Jo amstaffkorsning och en schipperke har hon sedan förut !
 
Sv: Hur blind kan man vara?

bra tänkt...

vi har två levande alarm:love:

persson
 
Sv: Hur blind kan man vara?

Cockern är en vovve som TS hastigt fick överta..

Jo amstaffkorsning och en schipperke har hon sedan förut !

Precis. Tack Calazirya! Jag har en schipperke, och en amstaffkorsning som är mina, och nu har jag övertagit en cocker.
Vad jag menade med tråden är att rasen jag letat överallt efter har hela tiden funnits här hemma redan. Schipperke:love:
 

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 102
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 515
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp