I
Irre-76
Hej ni hästexperter! Idag på min dotters ridskola så stannade vi kvar efter hennes ridning och tittade på de efter oss. Då inträffade det att en häst blev rädd för en bom som trillade varav flickan på flög av och hästen skenade iväg, detta resulterade att de övriga 4-5 hästarna också blev rädda och de barnen flög också av.
Allt gick bra, superduktiga barn som satte sig på hästarna igen!
Dock skulle nog inte jag tillåta min dotter på hästen igen. Jag vet att det är fel och det bästa är att sätta sig på hästen igen.
Nu söker jag efter hjälp från er, jag är inte jätterädd för hästar, men har oerhörd respekt för dem och lite rädd är jag, min dotter däremot är inte rädd, hon älskar det!
Jag behöver tips och råd att tänka på m.m. alla era erfarenheter osv som kan stärka mig så min dotter inte behöver sluta rida för att jag är fjantig kanske.
Jag behöver lite teorikunskap, går det att ge det via Internet?
Allt gick bra, superduktiga barn som satte sig på hästarna igen!
Dock skulle nog inte jag tillåta min dotter på hästen igen. Jag vet att det är fel och det bästa är att sätta sig på hästen igen.
Nu söker jag efter hjälp från er, jag är inte jätterädd för hästar, men har oerhörd respekt för dem och lite rädd är jag, min dotter däremot är inte rädd, hon älskar det!
Jag behöver tips och råd att tänka på m.m. alla era erfarenheter osv som kan stärka mig så min dotter inte behöver sluta rida för att jag är fjantig kanske.
Jag behöver lite teorikunskap, går det att ge det via Internet?