S
sodapop
Vad gör man åt ett stall som det är dålig ventilation i och ev mögel i? Hur går man tillväga rent praktiskt? Det luktar lite mögel tycker jag, därför misstänker jag mögel men är inte helt hundra på att det är det. Dock är det välkänt att ventilationen är kass. Finns ingen fläkt eller liknande idag och stallet är ganska lågt i tak. Är det enda alternativet att köpa in en fläkt till stallet eller finns det något mer ekonomsikt alternativ? Kan man åtgärda det rent byggnatsmässigt kanske?
Jag är intresserad av att hyra två boxar i stallet som fn inte används men vill ju att det ska fräscht och med bra luft i först. Vet inte hurvida stallägaren ställer sig till att fixa det, hon tar bara 300 kr/box i hyra varje månad så jag kan förstå om hon inte vill köpa en dyr stallfläkt för flera tusen t.ex.. men samtidigt behöver ju ventilationen fixas. Känner en som är bygg-kunnig, så på något sätt kanske man kan lösa det på den vägen annars?
Tyvärr finns bara en dörr och inga öppningsbara fönster..
Tacksam för all hjälp jag kan få
Jag är intresserad av att hyra två boxar i stallet som fn inte används men vill ju att det ska fräscht och med bra luft i först. Vet inte hurvida stallägaren ställer sig till att fixa det, hon tar bara 300 kr/box i hyra varje månad så jag kan förstå om hon inte vill köpa en dyr stallfläkt för flera tusen t.ex.. men samtidigt behöver ju ventilationen fixas. Känner en som är bygg-kunnig, så på något sätt kanske man kan lösa det på den vägen annars?
Tyvärr finns bara en dörr och inga öppningsbara fönster..
Tacksam för all hjälp jag kan få