Ja klart att jag ser mer saker, men min erfarenhet är att gemene man också ser en hel del vettigtMen du har ju en helt annan insikt i och med din utbildning och dina arbetsuppgifter. Det har inte gemene man. Det blir alltså lite löjligt när random kollegor som ser mig vid en enda måltid om dagen, och inte känner mig överhuvudtaget utanför att prata jobb och extremt ytliga saker som tvprogram och väder, ska vara några slags läkare/psykologer/föräldrar och läxa upp mig.
Jag vet som sagt för lite om din specifika situation och du kanske har otur och har riktiga stolpskott kring dig just på jobbet. Det var mer en generell reflektion. Min erfarenhet är att det är ganska ovanligt att gemene man reagerar på restriktivt ätande i onödan eller hur man ska säga. Precis som att det är ovanligt att folk reagerar i onödan på gymmet. Man behöver inte alltid känna någon eller veta vad den heter för att reagera på ett beteende.Jag tror faktiskt mer på de här personerna på forumet än på kollegorna i det här fallet. Så länge inte några närstående personer till mig är oroliga är det bara löjligt att folk jag knappt känner, en del som inte ens vet vad jag heter (!), ska lägga sig i mitt liv.