Hur**as två vintertäcken

igbest

Trådstartare
Jag funderar över hur**as vintertäcken. De två nya "Summit Parka" och "Ultimate warmer" som har kommit. Ett kom väl i fjol eller nåt sånt och ett har kommit nu. Ni som har provat dessa täcken, vad är för och nackdelarna med dem? Hur är passformen, jag ska ha det till en mindre dvärgschnauzer.

Jag har ingen koll på hur de är värmemässigt men jag köpte deras regntäcke "Torrent" ganska nyligen. Det ser ju ut att vara format likadant som värmetäckena och om passformen är detsamma så är den mycket bättre på den än deras gamla modell. Sitter mycket bättre runt rumpan trots min hunds ringlade svans. Kanske att jag har en storlek för stor egentligen till min men enda nackdelen hittills är att den knappen som gör att den sluter runt rumpan bättre också gör att hon kissar på täcket. Finsk lapphund är det jag har iallafall, tror de är hyffsat lika i kroppsform

Jag funderar över hur**as vintertäcken. De två nya "Summit Parka" och "Ultimate warmer" som har kommit. Ett kom väl i fjol eller nåt sånt och ett har kommit nu. Ni som har provat dessa täcken, vad är för och nackdelarna med dem? Hur är passformen, jag ska ha det till en mindre dvärgschnauzer.

Jag har ultimate warmer stl 30 till mina dvärgpinschrar. Jag tycker det sitter bra och de kan röra sig bra i det. Även tiken som har väldigt djup bröstkorg får plats i det utan att det blir för tight.

Det rosa/svarta från förra året passar inte min ena dvärgschnauzer. 30 är alldeles för tight runt halsen och 35 för långt i ryggen. Däremot är årets täcke mycket bättre då det har en dragsko vid ryggslutet som liksom gör att man kan korta längden (där skiljer det sig från regntäcket från årets kollektion) så förhoppningsvis passar då 35 även min tik. Den lilla tiken är som skapt för hurttas täcken, storlek 30 är perfekt på henne oavsett vilken modell av jacka jag väljer.

Jag köpte summit parka förra veckan. Jag gillar dragskon vid svansen. Jag har iofs rottis, men hon går ofta med svansen uppe.

Det jag gillar är att den nya modellen täcker även bogarna i jämförelse med den gamla.

Tack för era svar, det lutar lite åt summit parka. Jag har provat Ultimate warmer och tycker att det sitter bra men det känns som att summit parka ger lite mer rörelsefrihet när jag tittar på dem. Men jag kan inte prova förrän hon har slutat löpa :(

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 757
Senast: Tualma
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 232
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 289
Senast: lizzie
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 965
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar