Hur är det m Wras klasserna A -D nivå

A

Anneli

Snälla kan ngn kunnig hjälpa mig. Sitter m anmälan till en wras D tävling. Vill anmäla alla klasser som går i Klubbmästerskapet, OPEN Klasser, då står det att de klasserna är för ryttare på A - C nivå ,ex här är mönster 13 i reiningen och innehåller spinn m fler G byten o det är bra. Men de andra klasserna som inte är m i klubbmästerskapet är D nivå ex Showmanshipp at Halter o Trail At Halter och vi vill anmäla där också. Är inte en D tävling en D tävling då måste man väll få gå in i OPEN (som de kallar A - C nivå !) och i alla de andra klasserna. Tycker att det verkade rörigt o konstigt, :crazy:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur är det m Wras klasserna A -D nivå

Självklart får du tävla i open om du vill .att det har blivit open och beginners klasser är för att nybörjare som inte har tävlat förut eller de som har tävlat på D-nivå ska ha en chans att kunna knipa en plasering eftersom youth-klasserna har strukit så är uppdelningen helt enkelt Open för ekipage som har tävlat A-C eller för de som känner att de har kapasitet för dom klasser,antar att det är för att nästa år from 1 januari 2008 så kommer det att bli uppklassningssystem med poängbedömmning i vilken nivå man ska tävla i Har du då poäng så att du får tex tävla på C-nivå i en klass och ligger på D-nivå i en annan så blir det väldigt rörigt eller så måste tävlingsarrangören arrangera D,C-tävling då blir det väldigt många klasser och det ska finnas ekipage till dem och det är i bland redan nu svårt att få i hop tre ekipage till en del klasser(det är därför youthklasserna är borttagna i en del tävlingar)
De här vart lite rörigt men de kanske finns fler som kan komplettera och rätta om det är något som jag har missförstått så det inte blir helt galen förklaring;)

Det verkar "lite" rörigt:crazy::angel: men kan de tävla i Open klasserna och även de "andra" som kallas för beginners klasser under samma tävlingsdag som arrangeras som D Tävling ?

jag tror det, men är inte säker (a) haha.. brukade alltid tävla youth klasserna

Är det värmlandscupen du tänker på? För där är det så (är nästan säker) att endera tävlar du beginnerklasser eller också openklasser, alltså inte i båda...
På andra tävlingar(ej cupen) tror jag att man kan göra som man vill på...:)

Liknande trådar

Western Hej! Hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig! :banana: Jag har bestämt mig för att gå all in för western efter att ha provat på...
Svar
6
· Visningar
2 183
Senast: sthu
·
Western Kommer från den "andra" ridsportvärlden ;) och blir synnerligen förvirrad över alla olika föreningar som finns inom westernridningen...
Svar
2
· Visningar
1 736
Senast: Texaz
·
S
Western Jag upplever det så att AQHA/SQHA´s regler om att man inte får tävla annat än Open klasser, hindrar många duktiga ryttare från att hålla...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
15 401
T
Western Det är dags att anmäla sig till tävling, det blir min första tävling för året och jag funderar på att testa några nya grenar. Men jag...
Svar
13
· Visningar
1 469
Senast: Fozzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka