Vi har beagle, de vi haft har inte varit särskilt motiverade att utföra ”poänglösa” saker såvida vi inte hållit en köttbulle framför näsan på hunden i fråga.
Våra jagar under höst/vintersäsongen och resterande del av året ägnas åt skidåkning, cykling och viltspår. Vår förra var mycket egensinnig och om han inte fick tillräckligt att göra så hittade han på egna saker och hade lätt att destruera saker.
Han var orsaken till att vi har nät i botten och över vår hundgård. Och jag kan svära på att han kunde tänka i flera steg.
Vår nuvarande är lugnare och gillar att sova i soffan om hon får tillräckligt med motion, annars får hon lätt tokryck inne och skäller glatt i hopp om att få igång oss på något roligt.
De fäller en hel del året runt.
Jag har aldrig träffat en beagle som inte fått jaga så jag kan inte svara på hur väl de fungerar som rena sällskapshundar. Vår uppfödare säljer nog bara till jagande hem.
Vi har inte kunnat ha våra lösa annat än på jakt, får de ett spår i näsan blir de lätt döva och blinda för allt annat än det mest intressanta i deras värld.
Visa bifogad fil 101213