Hur aktiverar ni era 8-9 mån barn?

Mirre

Trådstartare
Ge mig ideer! :p

Vi promenerar, leker, undersöker saker m.m. m.m.
men det är bara roligt korta stunder

Sv: Hur aktiverar ni era 8-9 mån barn?

Jag lämnar henne korta stunder med storasyster:p! Min 9-månaders tös är mammig och så fort hon ser mig vill hon klänga på mina ben i en oändlighet. Men om hon är pigg, mätt och på bra humör och rummet är rensat från småsaker och farligheter, då kan hon leka en bra stund för sig själv om jag är någon annanstans och hennes 4-åriga storasyster är i närheten. Men det gick inte när storasyster var bebis, hon gick inte att lämna ens 5-min...undra på att man är trött!

Ganska skönt att få julstöka lite för sig själv i en kvart ibland, jag har så mycket pyssel jag vill hålla på med!:d:D

Men annars, nä, sitta i mammas famn och undersöka div favoritföremål i huset verkar vara det roligaste just nu. Och prata om dem med nya ljud! Igår sa hon ma-ma:love: och hjärtat smälte (igen)! Sååå jobbig och sååå fin!

Nikki ålar på golvet så hon kan roa sig i timmar med att fara runt och slita i saker.
Brukar låna en hund av min kompis, och då roar sig dottern med att jaga runt hunden och försöka få tag i svansen :p

Annars får hon sitta i gåstolen eller så är vi ute och går, ligger på en madrass och "tränar" dvs jag gör situps och hon garvar åt mig.

Andra barn! Det var i den åldern som min tyckte det började bli skoj att kolla in andra. Men du bodde väl så att det inte fanns någon ÖF? Hur gick det med föräldragruppen på BVC?

vi går på både föräldragrupp, babyrytmik och ibland öf nu.
Dock uppehåll nu till jan.

Mina har varit nöjdast när de får titta på mig medan jag jobbar med något fysiskt, alltså när jag rör mig mycket, t ex klyver ved. Ibland har det funkat att de sitter i vagnen, men oftast hade jag dem på ryggen.

Bra tråd, jag vill också ha tips :bump: Min vill INTE leka i gåstolen och nöjer sig inte med att bara titta på, och ÖF finns ju inte förrän i januari igen :). Om det varit sommar så man kunde vara ute mer, det är svårt på vintern när hon inte ens kan krypa ordentligt än.
Min dotter ÄLSKAR när jag sätter på en CD-skiva med barnmusik och sjunger med, vi sitter mittemot varandra och gör rörelser. Det gör vi 1-2 gånger per dag!

Det är SÅ mycket lättare när man har ett äldre syskon. Min bebis är iof bara 6 månader, men han kan sitta hur länge som helst i sin gåstol och titta på storasyster när hon leker. Den lyxen hade vi ju inte när storasyster var bebis. Annars gör jag inte så väldigt mycket bebisaktiviteter. Han får liksom hänga med på det vi andra gör. Det viktiga är väl att han ska slippa sitta på samma ställe någon längre tid och att han får omväxling med leksaker/aktiviteter. Bada är jättekul, det har båda två kunnat göra långa stunder som bebisar. Både på bebissim och i badkaret/duschen.
Sen tycker jag väl inte att man ska aktivera dem hela tiden heller. Om de får ha lite tråkigt så hittar de snart själva på något roligt och det är ju också viktigt att de lär sig. Inte bara bli matade med aktiviteter och intryck utan ibland också själva få roa sig.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 598
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 699
Senast: Sassy
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat