Hur aktivera 7-åring?

Tabitha

Trådstartare
Är det någon som har några bra tips på aktiviteter som passar en sjuårig pojke? Framför allt sådant som han kan sysselsätta sig med hemma på egen hand i nästa vecka, när jag måste jobba med min uppsats. Vill inte att han skall spela för mycket dataspel och tyvärr har han inga kompisar i den direkta närheten under den nästkommande veckan.. Alla förslag emottages tacksamt! :bow:
 
Sv: Hur aktivera 7-åring?

om det är fint väder ute så kan ni väl sitta ute och måla vattenfärg!
köp en stor rulle med papper på ikea och lite vattenfärg.
eller att han får måla sina egna gardiner! :idea:
 
Sv: Hur aktivera 7-åring?

Finns det några nyttiga dataprogram han kan hålla på med, typ matte eller engelska så är ju datorn inte ond i sig och brukar appellera kraftigt på barn i den åldern :D

Annars så brukar mina pojkar kunna sysselsätta sig med avancerade legokonstruktioner eller byggsatser eller liknande.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 089
Senast: Gabby_Ossi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 714
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 001
Senast: Zewz
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 146
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp