Hur aktiv är en vuxen Abbessinier eller Bengal?

Elegant machinery

Trådstartare
Efter att ha bort min gamle herre i julas är jag nu sugen på att införskaffa en ny katt.

Eftersom jag bor i lägenhet i stan måste det vara en katt som fungerar som innekatt som nöjer sig med att få gå ut i koppel då och då och vara på en nätad balkong. Jag skulle gärna ta en vuxen omplaceringskatt eftersom jag känner att jag jobbar för länge för att lämna en liten kattunge ensam hemma 8-9 tim/dag.

Är det dumt att köpa en aktiv kattras (och en individ som vill vara ensamkatt) när man jobbar kontorstider? Kommer man komma hem till en sönderriven lägenhet och får en katt som är ledsen och understimulerad? Har bara erfarenhet av blandraskatter och brittiskt korthår men tycker abessinier och bengaler är otroligt vackra och med charmiga.
 
Sv: Hur aktiv är en vuxen Abbessinier eller Bengal?

Jag skulle inte köpa en Bengal och ha själv, jag tror så aktiva raser behöver sällskap. Abessiniern har jag dålig koll på.
 
Sv: Hur aktiv är en vuxen Abbessinier eller Bengal?

Jag har sålt bengaler som ensamkatt men då är ägaren medveten att de kan krävas mer från dem. Men de beror på hur katten är uppväxt, jag lär kattungarna tidigt att leka självständigt men alla gör inte de.

Alla bengaler är inte megaaktiva och vuxna är betydligt lugnare än kattungar/ungkatter. Kolla under omplacering på www.bengalkatten.nu
 
Sv: Hur aktiv är en vuxen Abbessinier eller Bengal?

Tack för tipset! Ja bäst kanske är att prata med ägaren/uppfödaren direkt som känner individen.

Ingen som har erfarenhet av abessinier?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag förlorade min partner in crime sedan nästan femton år, i fredags. Saknaden är avgrundslös och jag tycker att allt saknar mening...
2
Svar
25
· Visningar
2 852
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Katt Tjo :) Vi tog över en katt som nu har bott hos oss i snart en tre veckor. Farfars katt, men då farfar blev sjuk så var katten lamnad...
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: Popcorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Sluta vara en hamster?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp