Det undrar jag också !Men vem skulle vilja det ?
Många verkar inte bry sig om vad det växer på deras tandborstar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det undrar jag också !Men vem skulle vilja det ?
Därför att tandborsten är tillräckligt liten. Kommer inte åt annars.Haha..exakt vad jag tänkte. Bra om man har stor mun.
Varför ha samma utrustning till städning och tandborstning?
Haha..exakt vad jag tänkte. Bra om man har stor mun.
Varför ha samma utrustning till städning och tandborstning?
Byter du alltså tandborste varje dag?Det undrar jag också !
Många verkar inte bry sig om vad det växer på deras tandborstar.
Va? Aldrig i hela livet sett en mugg fastsatt i väggen.Fast en mugg sitter ju vanligtvis på väggen. Den står ju inte på handfatet. Står muggen på handfatet så blir det ju samma sak som att ha en eltandborste stående där.
Jag har det inte själv men det är jättevanligt. En metallställning med en eller två muggar.Va? Aldrig i hela livet sett en mugg fastsatt i väggen.
Det var väl vanligare förr innan eltandborstens framfart?Va? Aldrig i hela livet sett en mugg fastsatt i väggen.
Det var väl vanligare förr innan eltandborstens framfart?
Alltså, det här låter kanske hårt, men antingen får du nog försöka släppa lite på din pedantism eller så får du sluta ha fest. Det är ju knappast så att gästerna har rivit huset för dig, och jag tror inte att det är rutin för de flesta att alltid torka handfatet efter sig .Jag är pedant, det vet jag. Men jag skulle aldrig drömma om att be gästerna storstäda efter en fest. Det gör jag gärna själv. Just denna midsommar så satt vi utomhus så egentligen inte mycket att städa heller. Bara folks toavanor som stör mig
Varje gång jag läser trådar om BAKTERIER så undrar jag hur tusan jag har uppnått denna ansenliga ålder.Men alltså, vi har utvecklats i miljoner år i symbios med bakterierna runt oss.
Utan bakterierna dör vi. Barn behöver få mammas underlivsbakterier på sig vid födseln, tdet finns forskning som kan tyda på att nutida avsaknad av inälvsparasiter gör att vi utvecklar tarmsjukdomar. Etc etc. Utan hudbakterierna läker inte sår. Med svag tarmflora blir vi väldigt sjuka. I väldigt många avseenden är bakterierna våra vänner.
Vi behöver bakterierna för att leva.
Jag begriper inte nyttan av att tokstäda och desinficera.
Jag flög i går, jag säger bara det. Var på toa två gånger och inspekterade NOGGRANT handfatet. Ena gången hade det några vattenstänk, andra gången var där en massa tvålskum kvarJa vad fan. Har nu också börjat notera detta!
Sån tandborste har jag också! Den är ganska dryg om jag ska vara ärlig, men jag lyder min tandläkare om att använda den... när jag kommer ihåg, för batteriet dör ju ibland och då ska den laddas, vilket glöms, så då har jag en vanlig i tandborstmuggen, båda används med andra ord i stort sett precis lika mycket! Men eltandborsten, den är för tung för att stå i muggen för då tippar den och den kan inte stå i muggen i skåpet. Jag har en hylla under skåpet den ligger på, men där samlas ju vatten när den används.... det har jag löst genom att lägga en bit papper under, men då fastnar det på tandborsten ibland så jag får stå och pela bort det.... Jag är rätt trött på min eltandborste som inte kan uppföra sig artigt och trevligt, jag menar, bordskick är väl inte för mycket begärt?! Vad gör man med en sådan?!@Enya Haha, ja alltså jag lyfter naturligtvis inte tandborsten ur en eventuell mugg och lägger in borsten i skåpet! DET vore märkligt. Här är det däremot kutym att ha fristående eltandborstar till exempel, och MAKEN till söl har jag väl aldrig sett - dem torkar jag faktiskt av foten på och ställer bort annars hade badrummet inte varit städat tycker jag.
Men ja, det är jättespeciellt med privatstäd. Jag hade själv aldrig kunnat ha det har jag insett, men jag tycker hemskt mycket om familjerna jag har och de är så otroligt tacksamma att det blir pinsamt ibland. Sedan har det naurligtvis funnits en eller två där det inte riktigt fungerat och då har det blivit kortvarigt. Jag tror det är svårt att formulera exakt hur det ska fungera/vad man förväntar sig.
Jag brukar säga att det är inkörstid på åtminstone en månad eller två innan man fått ett hum och kommit ikapp.
Lättast är ju om husägaren "förstädar", då blir allt rätt tydligt. De flesta av mina hushåll gör så... andra är glada om jag plockar undan leksaker och disk och whatnot också.
Mina barn har använt vanliga tandborstar, Tepe (och Apotekets har jag testat), tror jag de heter, som man köper på Apoteket i alla år fram tills för ett halvår sedan och de har alltid haft rena och fina tänder utan hål enligt tandläkaren. Äldsta sonen, på 17 år kör fortfarande med vanligt för han tycker inte om eltandborste efter att ha testat, inte hans grej sa han och tog en ny vanlig igen. Visst är eltandborstar bra, men jag tror många har vanliga också, tex barnfamiljer. Eller äldre som knappt har några tänder att borsta....Ja alltså många? De vanliga är ju urdåliga
Ja alltså många? De vanliga är ju urdåliga
Jag tycker också att tokstädning känns överdriven. Det enda det leder till är att ta tid från roliga saker och att man blir känsligare för att man lever i en miljö som är för ren.Men alltså, vi har utvecklats i miljoner år i symbios med bakterierna runt oss.
Utan bakterierna dör vi. Barn behöver få mammas underlivsbakterier på sig vid födseln, tdet finns forskning som kan tyda på att nutida avsaknad av inälvsparasiter gör att vi utvecklar tarmsjukdomar. Etc etc. Utan hudbakterierna läker inte sår. Med svag tarmflora blir vi väldigt sjuka. I väldigt många avseenden är bakterierna våra vänner.
Vi behöver bakterierna för att leva.
Jag begriper inte nyttan av att tokstäda och desinficera.