Hur agerar ni hemma hos andra?

Gör familjer så? Köper en tandborste och sedan byter borsthuvuden varje gång de ska borsta. (Och sedan har de väl en uppsättning vanliga tandborstar också, om någon ska resa bort)
Ja, absolut. Vi har bara en eltandborste på två vuxna och två barn. Vi gjorde likadant i familjen under min uppväxt (och mamma och pappa samsas fortfarande). Har givetvis en extra uppsättning med vanliga tandborstar om vi reser iväg på varsitt håll :D.

Men varför i köket? Något inom mig slår bakut och säger "Man ha inte tandborstar i köket, de har man på toa", vilket är ju rena rama bullshit med tanke på att jag laddar den i köket.... :D Men hur förvarar folk sina eltandborstar som inte ska stå i laddare hela tiden?

Vet inte. Det bara blev köket.

Gör familjer så? Köper en tandborste och sedan byter borsthuvuden varje gång de ska borsta. (Och sedan har de väl en uppsättning vanliga tandborstar också, om någon ska resa bort)
Så gör vi iaf. Nu är vi två vuxna men ser ingen anledning till varför vi skulle ha varsin.

Så gör vi iaf. Nu är vi två vuxna men ser ingen anledning till varför vi skulle ha varsin.

En bra anledning är om man vill slippa schemalägga eller kölägga tandborstningen, och vara mindre beroende av batteristatus. Ganska ofta vill vi göra det ungefär samtidigt, 6 personer.

Fast om det är viktigt eller inte är olika.

5 tandborstar med 2 permanenta laddplatser står på den egenfixade tandvårdshyllan på vår lilla toalett.

En bra anledning är om man vill slippa schemalägga eller kölägga tandborstningen, och vara mindre beroende av batteristatus. Ganska ofta vill vi göra det ungefär samtidigt, 6 personer.

Fast om det är viktigt eller inte är olika.
Det är ju väldigt stor skillnad på att vara 2 eller 6 personer.

Gud nej. Inte fan orkar man hålla på så! Jag såg sånt när Eltandborsten Var Ny, hemma hos kompisar på 90-talet. Numer aldrig.

Jag har en svindyr eltandborste jag fick av min tandläkare efter ett ovanligt jobbigt besök. Gulleskräcktandläkaren.

Jag lämnar någon annans hem så som det var när jag kom dit. Kanske lite mindre mat i kylen och lite mindre papper på toarullen, men i princip så. :D Jag önskar att andra ville göra samma sak hos mig. Tyvärr är vi alla olika och det här med renlighet finns det olika syn på. :crazy:
Hemma har jag inte toalocket nerfällt. Jag tycker att det är asäckligt att hålla på och ta i det. Hos andra fäller jag ner om det är vad de önskar, men jag tar papper så jag slipper ta i det med handen.

Jag lämnar någon annans hem så som det var när jag kom dit. Kanske lite mindre mat i kylen och lite mindre papper på toarullen, men i princip så. :D Jag önskar att andra ville göra samma sak hos mig. Tyvärr är vi alla olika och det här med renlighet finns det olika syn på. :crazy:
Hemma har jag inte toalocket nerfällt. Jag tycker att det är asäckligt att hålla på och ta i det. Hos andra fäller jag ner om det är vad de önskar, men jag tar papper så jag slipper ta i det med handen.

Men hur kan du anse dig renlig om du inte kan ta i locket på toaletten?
Har man det rent så är det ju inga problem?

Jag är inte heller någon prylnörd. Jag måste känna att en pryl fyller ett syfte för att vilja ha den; som att vara vacker eller underlätta min tillvaro på något sätt. Gnugga tänderna med en borste klarar jag själv.

Man behöver definitivt inte vara prylnörd för att vilja använda en för många överlägset fungerande produkt. Jag kan också gnugga tänderna med vanlig borste, men det tar dubbelt så lång tid för att uppnå halva resultatet.

Det betyder såklart inte att alla upplever samma sak, men för min tandhygien var eltandborsten en mindre revolution utan att jag ens visste att det kunde vara det.

Skulle inte vilja vara utan vare sig eltandborsten, kaffebryggaren, diskmaskinen , tvättmaskinen eller rakapparaten även om det såklart fanns sätt att göra det på innan de fanns tillgängliga.

Om jag har stor fest så ser jag till att där finns flera handdukar.
Man tar bara nästa.

Innan jag larde mig att ha en korg med en hel massa "tvattlappar" hoprullade pa gast toa som handdukar hade jag 4 stycken som hangde pa en stang ... nar alla lag pa golvet efter ett par timmar in pa festen byttes de ut. Nasta gang alla lag pa golvet hade jag inga fler och hangde tillbaka forsta omgangen igen. :o

Jag är förvisso en sån där som städar ofta, som gillar rent och fräscht, ordning och reda men jag är inte pedant och freakar inte ur om folk inte torkar handfatet, fäller ner locket eller -ve och FASA :eek:- det råkar finnas nån yttepyttig liten pappersbit på toagolvet efter att ha haft gäster i huset och än mindre om det varit nån typ av festlighet.

Springer heller inte efter och plockar, torkar, duttar och har mig under pågående besök. Bara att städa sen när allt folk har åkt liksom :up:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka