Hur är kulturen angående AW på er arbetsplats?

Haha, det kan jag förstå. Det är fullt ös hos oss, jag älskar det 😁
Folk brukar fråga mig varför jag jobbar kvar på hotellet och jag bara : " I come in, I get my list, I prep my station, plug in my headphones and get done and go home. " typ.
Sedan har jag en del jättefina kollegor men jag skulle aldrig orka umgås varje dag på jobbet. Det räcker med en halvtimme över kaffet på lunchen om någon kommer ut samtidigt. 😅 Ha roligt på jobbet låter jobbigt!
 
Folk brukar fråga mig varför jag jobbar kvar på hotellet och jag bara : " I come in, I get my list, I prep my station, plug in my headphones and get done and go home. " typ.
Sedan har jag en del jättefina kollegor men jag skulle aldrig orka umgås varje dag på jobbet. Det räcker med en halvtimme över kaffet på lunchen om någon kommer ut samtidigt. 😅 Ha roligt på jobbet låter jobbigt!

Jag har så galet roligt på jobbet. Men jag föredrar att sitta ensam på rasterna för att vila min hjärna.
Vi har ett högt tempo hela tiden, jag har alltid sjukt mycket att göra så jag behöver pausa i ensamhet.
Så jag förstår dig helt!
 
Man kan ju ha en jargong med en person också där båda är med på det och utan att det behöver bli rasism eller homofobiskt eller något annat olämpligt. Såna kollegor har jag haft. Vi har lite den jargongen i familjen också.

Grejen är väl dels att man måste känna av om någon tredje part kan bli sårad av jargongen (min brors sambo klarar verkligen inte vår jargong även om vi inte säger något till henne så när hon är med tonar vi ner det).

Sen är det för mig stor skillnad på jargong som alla är med på och en person som bara vill vara elak men gömmer sig bakom jargong för att slippa ta ansvar för sina giftigheter. Såna har vi haft på jobbet.

Mina nuvarande kollegor är just kollegor och inte kompisar. Jag vill inte umgås med dem mer än vad som är absolut nödvändigt för jobbet utan att tycka illa om dem. Vi är helt enkelt alldeles för olika för att ha något gemensamt.
 
Håller med precis så det skall vara.

Ja 😁
Lite trist att det ska ifrågasättas. Jag fattar att det inte är för alla men vi har väl haft tur som bara fått in folk som trivs i teamet.
Det är ett tufft och tungt jobb så att ha roligt tillsammans är i princip ett måste. Det händer att vi sitter kvar efter arbetstid och bara pratar och skrattar tillsammans, det är ett gott betyg om något 😁
 
Ja 😁
Lite trist att det ska ifrågasättas. Jag fattar att det inte är för alla men vi har väl haft tur som bara fått in folk som trivs i teamet.
Det är ett tufft och tungt jobb så att ha roligt tillsammans är i princip ett måste. Det händer att vi sitter kvar efter arbetstid och bara pratar och skrattar tillsammans, det är ett gott betyg om något 😁
Fast anledningen att ifrågasätta är att ”grov jargong” har inneburit något annat, som definitivt inte varit inkluderande för alla och definitivt inte roligt tillsammans för alla.

Att ha roligt tillsammans på jobbet är en mycket viktig faktor på jobbet i min bransch också så den delen förstår jag väl.
 
Fast anledningen att ifrågasätta är att ”grov jargong” har inneburit något annat, som definitivt inte varit inkluderande för alla och definitivt inte roligt tillsammans för alla.

Att ha roligt tillsammans på jobbet är en mycket viktig faktor på jobbet i min bransch också så den delen förstår jag väl.

Här innebär det som sagt inget sådant.
Igår pratade vi tex om världsrekordet i att ligga med flest antal män på 12 timmar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 448
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 828
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 920
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 929
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp