M

Miko

Funderar på att vara med i nån hunter klass, men vet inte vilken utrustning som krävs. (Har inte den nya regleboken vilket jag anntar står där i :crazy:) Är det hoppsadel som gäller? Vad för bett? Nån som vill ge lite tips???

Sadel åt hopp-hållet med teddyvojlock(helst beige) och träns med engelsk nosgrimma, inga utsmyckningar på pannbandet utan bara slätt läder.

Många rider på olika sorters jakt-stångbett men vanligt tränsbett är också OK. Det bästa är att du loggar in på AQHA/APHA:s hemsida och ber att få en ny regelbok så står allt!

Malin

Var inne på SQHA och letade efter var jag kan beställa ny regelbok men hittaded de inte.. ?? :confused:

Den amrikanska har jag.. bara så svårt att förstå alla engelska termer.. så jag trodde att de kanske hade en på svenska.. men så icke alltså.. =(
Är de samma regelbok för SQHA och WRAS tävlingar. Om inte, skilljer de sig mycke?

En fråga till ;) : Vad innbär amateurkort? vad finns det för och nackdelar med att ha de? Vad krävs? Vad kostar det? :confused:

Är du med i AQHA och inte tävlat/tränat andras hästar så är du amateur. Det står på medlemskortet som du sedan använder för att bevisa medlemskap i AQHA på Quartertävlingar.

Fördelar att vara amateur framför proffesional är ju att du slipper tävla mot dem som har som yrke att träna hästar. Du kan däremot ställa upp i de klasserna också vilket ger dig dubbelt så många klasser att välja mellan. Dessutom finns det vissa klasser som bara anordnas för amateurs och inte för open klasser. Medlemskapet i AQHA kostar $35 har jag för mig.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
357
Senast: Cactus
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
952
Senast: shebeen
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 803
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
859
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama