• Western
  • Trådstartare Trådstartare Miko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 051
M

Miko

Funderar på att vara med i nån hunter klass, men vet inte vilken utrustning som krävs. (Har inte den nya regleboken vilket jag anntar står där i :crazy:) Är det hoppsadel som gäller? Vad för bett? Nån som vill ge lite tips???

Sadel åt hopp-hållet med teddyvojlock(helst beige) och träns med engelsk nosgrimma, inga utsmyckningar på pannbandet utan bara slätt läder.

Många rider på olika sorters jakt-stångbett men vanligt tränsbett är också OK. Det bästa är att du loggar in på AQHA/APHA:s hemsida och ber att få en ny regelbok så står allt!

Malin

Var inne på SQHA och letade efter var jag kan beställa ny regelbok men hittaded de inte.. ?? :confused:

Den amrikanska har jag.. bara så svårt att förstå alla engelska termer.. så jag trodde att de kanske hade en på svenska.. men så icke alltså.. =(
Är de samma regelbok för SQHA och WRAS tävlingar. Om inte, skilljer de sig mycke?

En fråga till ;) : Vad innbär amateurkort? vad finns det för och nackdelar med att ha de? Vad krävs? Vad kostar det? :confused:

Är du med i AQHA och inte tävlat/tränat andras hästar så är du amateur. Det står på medlemskortet som du sedan använder för att bevisa medlemskap i AQHA på Quartertävlingar.

Fördelar att vara amateur framför proffesional är ju att du slipper tävla mot dem som har som yrke att träna hästar. Du kan däremot ställa upp i de klasserna också vilket ger dig dubbelt så många klasser att välja mellan. Dessutom finns det vissa klasser som bara anordnas för amateurs och inte för open klasser. Medlemskapet i AQHA kostar $35 har jag för mig.

Liknande trådar

Dressyr Ett litet sidospår, som kanske borde vara en egen tråd, men jag har precis insett att jag måste köpa nya sporrar om det blir nån tävling... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
11 827
Senast: Hedwig
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Ramona
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Mli
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
456
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka