Hunter?? HJÄLP?

Swat007

Trådstartare
Hej, nu är de så att jag ska ut på en Pay and Ride Hunter.
Och jag har absolut ingen aning om vad och hur man ska göra, jag vet att man ska hoppa en hoppbana i paddock och sen ska ut i terängen, men hur är de nu får man vila däremellan eller? och ska man tillbaka till hoppbanan efter terängen??... Och ni som tävlat hunter innan hur tycker ni man ska lägga upp träningen? Jag hopptränar på "riktiga" hinder 1 gång i veckan och tränar teräng en gång å sen tränar ja kondis 2 dagar i veckan... Räcker de eller hur tycker ni jag ska göra?:smirk:

Sv: Hunter?? HJÄLP?

Whoops!!! får man ha sånt :angel: ren klubbtävling i så fall hoppas jag. Är det "Hunting" krävs fälttävlanskort, veterinär och ambulans och för sån finns klara regler att läsa i TR IV

Hej, nu är de så att jag ska ut på en Pay and Ride Hunter.
Och jag har absolut ingen aning om vad och hur man ska göra, jag vet att man ska hoppa en hoppbana i paddock och sen ska ut i terängen, men hur är de nu får man vila däremellan eller? och ska man tillbaka till hoppbanan efter terängen??... Och ni som tävlat hunter innan hur tycker ni man ska lägga upp träningen? Jag hopptränar på "riktiga" hinder 1 gång i veckan och tränar teräng en gång å sen tränar ja kondis 2 dagar i veckan... Räcker de eller hur tycker ni jag ska göra?:smirk:

Här hos oss när vi kör hunting krävs både grönt kort och fälttävlanskort. Det är kanske olika.

Själva huntingen är först ett antal hinder inne på en hoppbana därefter ut en liten runda i terrängen och sedan in på hoppbanan igen. Allt i en följd. :)

Torn kör en Pay and Ride Hunting och där är det inga krav på fälttävlanskort, dock rek de att man har de kunskaperna.

De skriver också att man själv skall ha en egen gällande olycksfallsförsäkring.

Torn kör en Pay and Ride Hunting och där är det inga krav på fälttävlanskort, dock rek de att man har de kunskaperna.

De skriver också att man själv skall ha en egen gällande olycksfallsförsäkring.

Ryttare ska ha fälttävlanskort i en huntingklass MEN eftersom de döpt den till "Pay and Ride" så är det ingen tävling utan bara en träning så klarar de sej.
Frågan är om det gynnar grenen :crazy:

Tja jag vet inte. Men å andra sidan så klarade sig ryttare förr i tiden utan kort så det är väl förhoppningvis inte det som avgör ryttaren ;)

Och det är väl kanske en öppning för fler?

Jag tycker det är bra att det finns 70cm klass. Sådana borde det finnas fler.

Tja jag vet inte. Men å andra sidan så klarade sig ryttare förr i tiden utan kort så det är väl förhoppningvis inte det som avgör ryttaren ;) .

men det är ju just därför det kom. Ni uppförde er så illa att det blev tvunget. :devil:

Jag tycker det är bra att det finns 70cm klass. Sådana borde det finnas fler.
Jo då vågar du ju också hoppa. :devil:

Nu kör vi till Falsterbo.. :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 110
Senast: zarmino
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 219
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar