Hej igen! Jag behöver er hjälp. Kan man överleva ekonomiskt på att ha en kennel som ens enda sysselsättning? Jag har mycket att ta tag i i mitt liv men något som jag vet det är att jag vill jobba med hundar i framtiden. Jag kom in på en hundutbildning i Finland men tackade tillslut nej pga. olika anledningar. Jag kommer nog att söka dit igen nästa år, om jag är redo. Vad finns det annars för yrken inom hund? Hunddagis har alltid varit av intresse men eftersom att jag är känslig för när det blir för mycket hundskall så går nog inte det.... Jag skulle jätte gärna vilja starta eget men är osäker på om jag skulle klara av det. Har även haft starka tankar på att bli djurskyddsinspektör men det är mycket och väldigt svårt plugg som gäller då och ja, jag skulle nog inte klara av det då jag har haft det väldigt svårt med skolan tidigare. Jag har, som jag tror att jag har skrivit tidigare, autism, vilket stoppar mig väldigt mycket då jag har fått för mig att eftersom att jag har det så kan jag inte göra något här i livet. Jag är rädd att folk ska döma mig. Tänk om jag startar en kennel och så får folk reda på att jag har autism, skulle de backa då? Jag är bara så osäker på mig själv. Jag fyller snart 23 år och jag har inte kommit någonstans i livet så jag ser detta som ett första steg, att fråga er här på Bukefalos om hundyrken. Jag hoppas att det är okej att jag skriver ännu ett inlägg här haha. Hundar har alltid varit mitt största intresse men jag har mycket kvar att lära så jag uppskattar alla svar jag får!