Beslutsångest ang tävlingar igen...
En del av mig är
så less på allt med salukivärlden, sådär så att jag inte ens vill se en annan saluki eller salukiägare eller höra talas om tävlingar. En annan del av mig tycker det är helfånigt att sitta hemma med jäkligt bra hundar utan att tävla dem.
Det är två tävlingar i höst som jag eventuellt(!) kan åka på. En i Sverige och en i Norge. Den i Sverige är helgen innan Norge. Ebrah behöver ett svenskt cert till för att bli champion. Hittills har hon plockat cert på varje tävling där det varit möjligt för henne. Aysu är redan svensk champion. Om de är svenska champions och får cert i Norge så får de även norskt championat. Om Aysu skulle placera sig i topp i Norge och få ett cacil (typ internationellt cert) så blir hon internationell LC-champion... Och jag vet att båda två har kapacitet för just sådant. Dessutom, nästa år är sista året som Aysu får tävla, sedan anses hon plötsligt som för gammal
Jag har frågat en bekanting nu om hon vill samåka till tävlingarna. Jag vet att jag har boende på tävlingen i Sverige. Jag kan med största sannolikhet få ledigt från jobbet för att åka, även om det blir med kort framförhållning. Det största problemet är väl att jag inte har fungerande bil (kan eventuellt låna morsans sambos), att Aysu behöver vaccineras och att jag inte har någon aning om var varken hundarnas papper eller LC-utrustning är just nu
Känns som så jäkla mycket jobb för något som jag inte ens vet om jag vill iväg på. Så då är ju frågan om jag vill eller inte. Och jag vet inte. Nåja. Ska nog börja med att se hur det blir med eventuell samåkning...