Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade blivit vansinnig :rage:
Säg åt henne att nästa gång skjuter du hunden. Allvarligt, hon har ju totalsläpp i skallen. Plus att jag antar att det finns grannar med djur och naturligtvis vilda djur...
Ja vi bor ute på landet så här är fullt av vilda djur. Sen har alla grannarna minst en hund och syrrans hade gått in för slagsmål om dem inte hade vikit sig direkt.

Hon får en sista chans att hålla honom kopplad, om hon inte lyssnar på den så kommer hunden bannas härifrån. !

Sambon har aldrig litat på den hunden och jag börjar mer och mer tappa det när det kommer till honom. Sen har syrran noll och nada pli på honom och behandlar honom mer som en bebis än en hund :meh::wtf: Tänk er typ den värsta typen av sällskapsjycke som bara hoppar och gläfser och ägaren bara gulligullar :meh:

Ja vi bor ute på landet så här är fullt av vilda djur. Sen har alla grannarna minst en hund och syrrans hade gått in för slagsmål om dem inte hade vikit sig direkt.

Hon får en sista chans att hålla honom kopplad, om hon inte lyssnar på den så kommer hunden bannas härifrån. !

Sambon har aldrig litat på den hunden och jag börjar mer och mer tappa det när det kommer till honom. Sen har syrran noll och nada pli på honom och behandlar honom mer som en bebis än en hund :meh::wtf: Tänk er typ den värsta typen av sällskapsjycke som bara hoppar och gläfser och ägaren bara gulligullar :meh:

Den hade varit portad här för länge sedan. Min katt ska inte behöva utsättas för något sådant. Hade en sådan hund dragit över till ena grannen hade nog deras hundar ätit upp den :angel: :D

Har haft besök av Skalmans lillasyster Stina idag och hennes matte :)
Det är alltid så himla roligt att se så lätt Stina flyter in i flocken - hon är helt hemma här. Skalman och hon har superkul och han är fortfarande lika duktig på att fostra henne om det behövs :D
Det känns så skönt att hon är så hemma här och att även min gamla surtant Mini till 100% accepterar henne och vice verca, för tanken är att hon ev ska lånas in till avel om 1-1,5 år eller så (om hälsotester blir som dom ska då) och då vill jag ju att tiken ska känna sig som hemma här, så allting flyter på och det inte är några stökiga relationer hundarna emellan :love:

Höll på att mörda min syster imorse. Rätt som det var dök hon upp här utan förvarning vid 9. Då hade hon först gått och låst in tupparna i buren för att sen kunna släppa ut sin hund, UTAN KOPPEL fast jag sagt till henne. Jag såg aldrig hunden för jag sitter och jobbar utan såg först att han var lös när han hoppade in i bilen när dem skulle åka. Tyvärr hade hon hunnit härifrån innan jag lyckades ta mig ner och ut. Kommentaren jag fick i sms var ( för hon svarade ju inte i telefon när jag försökte ringa henne) Ja vi behöver ju inte provocera A****** i onödan! VAFAN!!! Så mina djur ska låsas in för att hennes råtta till hund inte ska provoceras av att dem är ute?? Och när jag påpekade att katterna var ute fick jag svaret- Ahh katterna kan ju gömma sig nånstans. :rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:

Funderar allvarligt på att förbjuda hundjäveln här överhuvudtaget!
Det enda jag inte förstår är varför hundjäveln inte redan är förbjuden hos dig. Jag håller med andra ord med @athena_arabians.

Funderar allvarligt på att förbjuda hundjäveln här överhuvudtaget!

Du måste ha en ängels tålamod, för den där hundjäveln hade jag portat från mitt hem redan efter den första incidenten. Och skulle ägaren ändå envisas med att släppa lös den så den kan stressa eller skada mina djur så hade jag troligtvis nackat både hunden och dumskallen som låter den hålla på så. :mad:

De där huliganerna jag har knatar runt för fullt redan :cautious: Även om det går lite vingligt ännu :D
Haha. Det är roligt att se videos från mina ena heelers uppfödare, som även föder upp working kelpie :)
medan heelervalpar fortfarande vinglar massor vid 3 veckors ålder och mest darrar sig fram - ja då kutar WK omkring på nästan stadiga ben :D
Heeler är långsamma i vissa avseenden ;)
Dina 2-veckors är typ lite före mina 3-veckors när det gäller att ta sig fram :o

Vaknade lite tidigare än vanligt, klappade Rost på magen och funderade över dagsplaneringen. Kände att det nog var nått jag hade glömt?

PANIK! Fritte hade ju ögonlysningstid kl 08! Och jag ställde klockan på 08:30! Kastade mig till telefonen: 07:12. Det tar 30 min till kliniken... På med kläderna, skippa frukostkaffet (:cry:) och så kasta in hund i bilen och åka. Väl framme har jag så klart glömt stamtavlan :mad: men det löste sig med chipnummer. Fritte får ögondroppar och lägger sig på mina fötter och sover.

Efter 10 min i kommer det en hysterisk jaktspets - som ägaren släpper hela vägen fram till min hund och säger "det är väl okej att de hälsar?" Eh NEJ!

Håll tummarna för att vi får klartecken på ögonen om en stund. Nästa vecka kommer det en parningstik!

Vaknade lite tidigare än vanligt, klappade Rost på magen och funderade över dagsplaneringen. Kände att det nog var nått jag hade glömt?

PANIK! Fritte hade ju ögonlysningstid kl 08! Och jag ställde klockan på 08:30! Kastade mig till telefonen: 07:12. Det tar 30 min till kliniken... På med kläderna, skippa frukostkaffet (:cry:) och så kasta in hund i bilen och åka. Väl framme har jag så klart glömt stamtavlan :mad: men det löste sig med chipnummer. Fritte får ögondroppar och lägger sig på mina fötter och sover.

Efter 10 min i kommer det en hysterisk jaktspets - som ägaren släpper hela vägen fram till min hund och säger "det är väl okej att de hälsar?" Eh NEJ!

Håll tummarna för att vi får klartecken på ögonen om en stund. Nästa vecka kommer det en parningstik!

Håller tummarna. Det behövs verkligen frittevalpar!

Haha. Det är roligt att se videos från mina ena heelers uppfödare, som även föder upp working kelpie :)
medan heelervalpar fortfarande vinglar massor vid 3 veckors ålder och mest darrar sig fram - ja då kutar WK omkring på nästan stadiga ben :D
Heeler är långsamma i vissa avseenden ;)
Dina 2-veckors är typ lite före mina 3-veckors när det gäller att ta sig fram :o

Haha, kan tänka mig att det syns extra stor skillnad när samma uppfödare har så olika raser!
En kompis föder upp tysk jaktterrier, hon hävdar att de typ reser sig och går efter bara några dagar. Jag vet inte om det är sant dock ;)

Mina hade gärna fått vara ålande sorkar någon vecka till, men i förrgår var jag och hämtade en valphage så de snart kan flytta ner på nedervåningen där de har lite mer utrymme att röra sig. Det blir nog tidigare än vad jag tänkt från början :p

Jag och sambon var på bröllop igår. Min mor är samtidigt på semester och syster jobbar så svärmor blev den som fick vara hundvakt. Totalt fem hundar här hemma. Är ju tacksam för hjälpen men kom hem till ett nerpissat hem där Gibbs dessutom hade gått lös på vedträn, disktrasor och tofflor... :confused: happ.

Sitter och tvångsgosar med min hund. ok tvång är lite fel hon ser väldigt nöjd ut. :D

Hon har fått sova borta nästan en hel vecka då jag och sambon tagit kortsemester och det har gått hur bra som helst. Fördelen med att ha stallet tillsammans med min mor det blir som ett andra hem. Min mor hade det dock lite värre då hon tycker Effie är värre än barnbarnen i energi och att hålla igång :rofl:

Igår åkte vi till en badstrand där hundar är välkomna och vilken bra träning. Långgrunt så hundarna kan springa och Effie vadade ut som ingenting och till och med simmade litegranna.
Blev lite mycket ett tag dels jobbet av att gå/halvsimma i vattnet och alla dessa glada hundar runtomkring.

Det var en mycket trött liten fröken hemma på kvällen sen. Så glad i min lilla hund. Jag vet att jag gör allsköns massa fel i hunduppfostran men jag verkar trots det ha en mycket trygg och säker hund dock ganska reserverad.

Vad vore livet utan hund :heart

Jag och sambon var på bröllop igår. Min mor är samtidigt på semester och syster jobbar så svärmor blev den som fick vara hundvakt. Totalt fem hundar här hemma. Är ju tacksam för hjälpen men kom hem till ett nerpissat hem där Gibbs dessutom hade gått lös på vedträn, disktrasor och tofflor... :confused: happ.

Men fy vad tråkigt. :crazy:

Poängen med hundvakt försvinner lite då :meh:.
När min mamma hälsar på med sina pinnar så går hennes hanhund och skvätter lite varstans, fast enligt mamma är hennes hundar sååå väluppfostrade men det syrrans hane som skvätter. Syrrans kan skvätta, ja, men hon har honom under stenkoll eller kiss-skydd på.

3B354157-B7E0-4EDA-A60E-8B9D632D26FE.webp

Men fy vad tråkigt. :crazy:

Poängen med hundvakt försvinner lite då :meh:.
När min mamma hälsar på med sina pinnar så går hennes hanhund och skvätter lite varstans, fast enligt mamma är hennes hundar sååå väluppfostrade men det syrrans hane som skvätter. Syrrans kan skvätta, ja, men hon har honom under stenkoll eller kiss-skydd på.

Här är det ingen hane som skvätt, det är tikarna. :meh: Gibbs stod för destrueringen av saker endast. Nu på morgonen hittade jag ytterligare en pöl, i sovrummet. Jag får nog lämna tydligare instruktioner nästa gång, till exempel att man inte kan somna ifrån en 8 månader gammal unghund och inte utan att ha kissat alla...

Mulet idag så jag passade på att jobba lite i trädgården på förmiddagen. Saknade hunden efter en stund. Hon hade gått in och lagt sig i köket, värmen är inte hennes grej. Får se hur det går på rallytävlingen ikväll. Startar framåt halv sju så jag hoppas det är aningen svalare då, eller åtminstone fläktar lite.
Sitter nu och tittar förhoppningsfullt på moln som kanske är regn/åskmoln.

@Silver Girl Lycka till på tävlingen!

Varit ute på en halvtimmes promenad med vovvarna i värmen, de spolades av med trädgårdsslangen före och efteråt och så försökte jag gå i skuggan. Nike satte jag i koppel då hon började dra lite väl långa avvägar hon brukar ju alltid gå lös annars, funderar på om hon är på G i löp snart?
Igår körde vi agility på kvällen, när vi kommer till plan så är det en tjej med flera barn i åldern 4-6 år skulle jag gissa och Nano får spel och tokskäller. Behöver jag nämna att hon aldrig träffat barn tidigare :meh:, det lite ont om dom i bekantskapskretsen. Den äldsta får ta Nano och promenera med och ignorera henne och Nano slappnar av nästan på en gång och sen är alla vovvarna omringade av barn som ska klappa. Lilla Nike blir favorit och det är ömsesidigt verkar det som :p. Perfekt med hundvana barn så får vovvarna lite extra träning (mest Nano då Nessie och Nike faktiskt stött på barn nån enstaka gång).
Lydnadsträningen igår gav en del att jobba på, i fotgåendet blir det att ta ett steg tillbaka för att finslipa på att hon ska vara i ännu bättre position och så jobba på snabbare läggande.

Idag är det tjockt med alger in i viken. Det här med att ha havstomt men inget staket är en nagelbitare varje jävla sommar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 861
Senast: pepp
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka