Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och kliar mig i huvudet efter samtal med min veterinär, som fått utlåtande från ortopeden. Ortopeden var inte orolig över boglederna, utan talade mest om ulna på vänster framben. Men han haltar på höger. Så nu vet vi mest ingenting. Jag har två tider inbokade den närmsta tiden, en hos Ashley på Väsby Vet nästa onsdag den 23:e och en hos Krister Julinder på Artrokliniken tisdag den 29:e. Här ska det jävlar i mig undersökas grundligt.

Väldigt tacksam över veterinären jag gick till, de har varit så otroligt tillmötesgående med allt, verkligen.

Jag ligger i en solig backe i fårhagen och tittar på fyrlingar som kom igår. Kan konstatera attfårbajs
Sitter och kliar mig i huvudet efter samtal med min veterinär, som fått utlåtande från ortopeden. Ortopeden var inte orolig över boglederna, utan talade mest om ulna på vänster framben. Men han haltar på höger. Så nu vet vi mest ingenting. Jag har två tider inbokade den närmsta tiden, en hos Ashley på Väsby Vet nästa onsdag den 23:e och en hos Krister Julinder på Artrokliniken tisdag den 29:e. Här ska det jävlar i mig undersökas grundligt.

Väldigt tacksam över veterinären jag gick till, de har varit så otroligt tillmötesgående med allt, verkligen.

Daud hade ju röntgenförändringar på båda men den minst drabbade var de bara inne och kontollerade, inget åtgärdades. Hoppas det går bra för er!

Igår hade hundarna bajstråkigt hela dagen, då jag hade fullt upp med sjuk tacka och massa lamningar. Kompenserar det lite idag. Konvalecenterna fick strosa runt och äta fårbajs en stund medan jag höll koll på en fyrlingmamma och hennes små.

Resten av flocken fick åka med till grustaget och simma. Joel hajade direkt vad det handlar om, Rost plaskade en hel del och Tidus tyckte det var onödigt blött ;)

Splash!

På den inne i köpcentrumet eller den som är på citygrossidan? Jag kommer främst jobba inne på själva Torp. Pilla med fiskar, maskar och kräftor samt sälja en massa hundfoder, typ :D

Föredrar den på Citygross-sidan. Den är mer välsorterad och där kan man ta med hunden in och prova. Men på Torphuset är man ju oftare i andra ärenden :)
När börjar du?

Föredrar den på Citygross-sidan. Den är mer välsorterad och där kan man ta med hunden in och prova. Men på Torphuset är man ju oftare i andra ärenden :)
När börjar du?

Jag kommer ha en upplärningsperiod vecka 23, sen börjar jag egentligen först runt midsommar. Jag tror inte att jag varit på citygross-sidans, men har för mig att den ser stor ut i alla fall. Är glad att jag hamnar inne i köpcentrumet ändå, verkar vara lättare att ta sig dit via kollektivtrafik. Hade dock verkligen önskat att jag haft körkort så jag slipper krångla mig dit, tar ju inte så lång tid att köra... :meh:

Ja det gör vi då kanske, jag har så dålig koll att jag inte ens hade en aning om att du fanns häromkring :o:D
Är inflyttad så inte konstigt om du inte har koll :D bor söder om Trollhättan så Överby är närmast men det händer att det blir Torp ibland om något måste inhandlas på typ Ikea eller biltema :p

Är inflyttad så inte konstigt om du inte har koll :D bor söder om Trollhättan så Överby är närmast men det händer att det blir Torp ibland om något måste inhandlas på typ Ikea eller biltema :p

Hur länge har du bott här? Jag flyttade till Vänersborg december 2015 så är inte heller härifrån. :)

Eftersom att mina hundar hellre badar i kanalen än i baljan så får ni se en bild på en yttepytte liten docka i en JÄTTE stor pool.:D
DSCN2325.webp

Igår hade hundarna bajstråkigt hela dagen, då jag hade fullt upp med sjuk tacka och massa lamningar. Kompenserar det lite idag. Konvalecenterna fick strosa runt och äta fårbajs en stund medan jag höll koll på en fyrlingmamma och hennes små.

Resten av flocken fick åka med till grustaget och simma. Joel hajade direkt vad det handlar om, Rost plaskade en hel del och Tidus tyckte det var onödigt blött ;)

Splash!

Oj fyrlingar! Är det vanligt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 815
Senast: pepp
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka