Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gav henne ett adoptivlamm, hon bände sig in i boxen till det andra moderlösa och fick två egna... Så nu har hon fyra. Men jag är där och stödmatar flera gånger om dagen, så hon är mest psykologisk morsa åt de två adoptivlammen (deras mamma fick tyvärr nödavlivas i samband med förlossningen).
Inte gilla på att den andra mamman inte finns med, men gilla på att det verkar vara en himla bra adoptivmorsa :love:

Hos oss händer inte direkt något, det är alldeles för varmt för både mig och Svansson så vi hänger mest i trädgården eller vid något vatten. Dock fick han följa med till lokala plantskolan idag och shoppa växter och sen vidare till granngården. Numera brukar han mest få sitta kvar i bilen när jag gör ärenden eftersom han blir så orolig på nya platser men det går ju inte när det är typ 30 grader ute! Men ja, det gick förvånansvärt bra ändå och han fick en hel del komplimanger, samt att vi igen fick höra att han ser ut som Falcor :D Den draken har verkligen gjort avtryck i folks medvetanden.

Efter shoppingturen var han trött och ville sova men jag envisades med att duscha honom, så när vi kom hem från mina föräldrar (det är där han duschar) gick han raka vägen och la sig i skuggan på gräsmattan och sov några timmar. :heart

Vissa kunder bara älskar man!

Effie morrar lite hejvilt åt alla som kommer in men så fort hon ser dem så slutar hon. Har ställt fram lite godis vid dörren och speciellt en gubbe bara tar med en godis när hon kommer morrande ger henne ett sittkommande och ger henne en när hon sätter sig och sen dissar henne.

Effie vet inte riktigt vad hon ska göra med den konstiga gubben som både ger henne godis och låter henne vara.

Kunden gillar Effie som tusan trots att hon är liten. Har har 2 eller 3 grand danois. Lite skillnad

Märks att det är lite svalare idag då Effie orkar köra lite mer med kollegan nu.

I söndags var vi och tävlade i agility med vovvarna! Husse och Nike vann agilityklassen men fick tyvärr tidsfel så ingen pinne, jag och Nessie kom 4:a i vår klass och var 0.32 sekunder från att 0:a oss och få pinne :arghh: kändes snöpligt nära. Vi fick iallafall varsin fin rosett. I hopploppet sprang jag fel och diskade oss och det gick inte så mycket bättre för husse då Nike fick för sig mitt i loppet att hon skulle fram och hälsa på domaren helt otippat.

Nike, Nano (som bara var med som publik) och Nessie i söndags:
32419265_10214864699645255_5162590182016286720_n.jpg

Kan tillägga att det var super att husse köpt in tält så vi kunde sitta i skuggan för det var gassande hett och soligt hela dagen i söndags.

Igår blev det en kortare och lugnare cykeltur i värmen med vuxna vovvarna som fick en svalkande dusch både innan och efter. Idag så blir det agility fortsättningskurs för Nike och husse och jag och Nessie ska på 3:e tillfället i lydnadskurs i startklass. Det var en månad sen förra tillfället för oss så vi får se hur det går.. Såg att de ska ha lydnadstävlingar i augusti på klubben och funderar på att anmäla mig och Nessie bara för att testa på hur det är att tävla i lydnad och kanske ha lite träningsmotivation.

Pju, 17 grader varmt innan 07, det är vi inte riktigt vana vid här uppe ännu! Det märks direkt på Skrället; allt går långsammare och han blir flåsig till och med på våran lilla 20 min morgonrunda. Tuur att vi bor nära vatten, tar knappt 10 min till närmsta lilla strand. Av alla våra rundor finns bara ett håll vi kan gå åt utan att komma till vatten inom 20 min nu när jag tänker efter :D

Funderar på att flytta in i hundhuset. Där är svala +17 grader, ute är det +31 :wtf:

Sånna här dagar är jag mycket tacksam för att hundarna kan gå in där. Då behövs det nästan som mest.

Hur det gick till när Puckot (aka unghunden) kom hem och mötte två familjemedlemmar för första gången efter nästan en vecka:
Jag fick massor av hopp på mig och hundsaliv i slängkyssar över hela mig.
Alice, the CAT, kröp och krälade hon runt försiktigt närmare och försökte göra sig lägre för.

Det märks vem som är bossen här i hemmet :cool:

Alice hälsar "Och så säger de att smällar inte är bra uppfostran" :o:angel:

29 grader i skuggan på balkongen, 27 grader i skuggan där det är mer öppet. Aysu älskar det här. Hon la sig på asfalten för att sola när jag rastade henne efter jobbet och nu har hon precis kommit in efter att ha legat en lång stund i fåtöljen på balkongen som står i solen.

Jag förstår inte hur hon klarar den här värmen, men med tanke på att hon först nu flyger upp så fort jag skramlar med kopplen så tja... Jag borde verkligen flytta till ett varmare land så att hon får njuta mer än under bara några få sommarmånader. Det är ju nu hon trivs som allra bäst.

29 grader i skuggan på balkongen, 27 grader i skuggan där det är mer öppet. Aysu älskar det här. Hon la sig på asfalten för att sola när jag rastade henne efter jobbet och nu har hon precis kommit in efter att ha legat en lång stund i fåtöljen på balkongen som står i solen.

Jag förstår inte hur hon klarar den här värmen, men med tanke på att hon först nu flyger upp så fort jag skramlar med kopplen så tja... Jag borde verkligen flytta till ett varmare land så att hon får njuta mer än under bara några få sommarmånader. Det är ju nu hon trivs som allra bäst.

Jag tänkte faktiskt på dina jyckar i dag när jag såg mina trycka i skuggan. Då tänkte detta måst alla Sveriges hundar avsky utom @Red_Chili s tokvoffor :laugh:

32689422_10155721173608666_1174268613054431232_n.jpg

Idag har den här grisnäsan varit hos veterinären och nästan somnat när denne klämde och letade smärtpunkter. Dvs hans rehab går som på räls, han är inte ens ojämnt musklad! Nu ska vi börja trappa upp aktiviteterna och han får sova med oss andra i sängen igen :love:

Jarla och Mamma Mu är med sambon upp till sjön för att få bada och simma. Normalt sett brukar vi gå dit upp, det är bara 2, 5 km men i dag tog de faktiskt bilen.
Criga har fått en stund med vattenslangen när jag vattnade planteringarna. Skägget låter hälsa att han är fullt nöjd med att vara torr och ligga i skuggan under altanbordet.

4C5C9AF0-5153-44EE-A83D-00F593A6CDFF.webp
De här grabbarna simmar varje morgon nu. Vi har haft en ganska intensiv träningsperiod så nu blir det lite lugnare ett tag, i alla fall i den värsta värmen. Dock verkar de inte alls lida lika mycket som mig, jag klarar verkligen inte av värme.

Värmen kom ju rätt plötsligt... lika plötsligt slog min hund på ”nu tar vi det lugnt knappen”. Hon ligge rgärna och solar men rör sig inte alls i samma hastigheter som annars. Springer inte ens fast jag släpper lös henne O_o
Hoppas kunna åka och bada till helgen det tror jag uppskattas då hon gärna ränner som en dåre i alla diken hon ser oavsett om det är lera eller vatten i :wtf:
Önskar verkligen jag bodde i hus under somrarna så man kunde ta fram vattenslang och en pool :love:

Bifogade filer

• 8CF1C0C3-EB35-421D-A8E1-96F49B383771.webp
    8CF1C0C3-EB35-421D-A8E1-96F49B383771.webp
    192,2 KB · Visningar: 48
Kira älskade när det va sommar och låg gärna och solade :p. Storma är inte super förtjust och vill gärna vara i skuggan eller i vatten :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 815
Senast: pepp
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka