Hundslagsmål

Mysgrisen

Trådstartare
Häromveckan under ett träningspass var det en hund som attackerade en annan hund.

Det var under platsliggningen som en hund sprang iväg och small ihop med en hund som låg en bit bort.

Jag kan inte så mycket om hundars beteende så jag tänkte att någon kanske kan förklara för mig?

Det jag undrar över är varför den attackerande hunden inte flög på min, som låg fem meter brevid. Utan sprang bort till en som låg bunden 60 meter bort?

Var det för att den var bunden?
Var det för att de kanske hade haft ögonen på varandra förut?
 
Sv: Hundslagsmål

Förmodligen kanske de stått o mäts sig med varandra så fick ena nog.
din låg ju redan så det var mindre chans där att han skulle råka illa ut.


jag var på Danska Mästerskapen i skydd 2004.
Då går ena hunden sitt lydnadsprogram sen ligger den andra plats samtidigt. När Unghunden kom till Appotering o när gubben kastar apportbocken och precis när unghunden griper den då blir den gammla hanen vannsinnig o rusar dit, som tur var vart det inge slagsmål utan bara morr o tandvisning för den lille gav sig direkt.

Varför blev det så här på ett sånt stort mästerskap, jo för de delade hem den stora hanen bestämde hemma och han bestämde när den andra fick ta grejer o.s.v. Kan ju säga att unghunden fick dåliga poäng i appotering för när de gjorde opm momentet så våga den knappt gripa bocken.
 
Sv: Hundslagsmål

Men det är dåligt o inte ha så pass mycket tryck och lydnad på sin hund så den ligger, att den fladdrara o kanske inte ligger som förstelnad det kan jag ta men att de ska slåss i en platsliggning det är bara ren o skär slapp inlärning av det momentet.
 
Sv: Hundslagsmål

Ja, hjälp. Du skulle varit med.

Det var efter en promenad och endel ville träna lite lydnad. Kan ju säga att det verkade som att min hund var den enda som gått kurs.

Den attacerande hunden sprang hej vilt omkring. Så jag sa åt ägaren att han borde koppla sin hund, alt inte gå så långt ut. Men nej, han var envis. Hunden löd inte ett skit.

Till råga på allt var det den hundägaren som ville att vi skulle träna en platsliggning, så jag trodde nog att han skulle ha så pass lydnad på sin hund, men icke.
 
Sv: Hundslagsmål

Ja vi har ju fått platsliggningen förstörd på Birk, tack vare en puckad husse som inte lyssnade på vad tränaren sa... Tränaren menade att hunden var så pass labil att ägaren inte under några som helst omständigheter fick släppa kopplet, ändå försöker han lägga hunden, brevid våran... Våran ligger blixtstilla och är fulltkoncenterad på mig och grannhunden slänger sig hejdlöst över och hugger honom i nacken... Så nej platsliggning och jag går bort fungera inte alls, men vi har ju inga planer på att tävla lydnad heller så det spelar mindre roll...
 
Sv: Hundslagsmål

Usch vad tråkigt. Och vilken idiot till hundägare!

Jag tänkte på det efteråt, att min hund hade kunnat blivit attackerad. Men det visste jag ju inte innan.

Jag är så stolt över min hund som låg helt stilla trots tumultet runt omkring.
 

Liknande trådar

Hundträning Har en omplaceringstik 7 år som vi haft i ett år och hon har successivt börjat vakta sin mat. I början förekom inte detta beteende men...
2
Svar
20
· Visningar
2 689
Senast: dobbis
·
Övr. Katt Igår hade vi en vän med två hundar, en hanhund och en tik, på besök. Vår unghund fick hälsa på de främmande hundarna och hanhunden fick...
Svar
4
· Visningar
735
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Hur stort behov har hundar av att umgås/bo med andra hundar? Jag tycker att min hund verkar lite nedstämd ibland (sjukdom/skada helt...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 134
Senast: Wingates
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp