hundskrinda

I

isan_love

hej, jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att bygga hundskrindor? :)
Jag har nämligen tänkt vara lite händig och ekonomisk och bygga en själv! Men jag känner att jag skulle behöva lite hjälp/tips för att lyckas genomföra mina planer :bow:

Så alla tips och idéer är välkomna, gärna bilder också!
//tack på förhand :p;)

Sv: hundskrinda

Jag har inte byggt någon själv, men har kört med några olika varianter.

Gå in på sennenhundklubbens hemsida så finns det en ritning där. Nu är den ritningen på den skrinda som krävs för att få köra arbetsprovet, men då har du i alla fall något att utgå ifrån. :)

www.sshk.a.se, scrolla sedan i menyn till vänster tills du kommer ner till Arbetsprov. På den sidan ska du ha möjlighet att ladda ner ritningen i pdf-format.

Det tips jag kan ge är att se till att ha bra däck - för om du ska köra på andra underlag än bara asfalt krävs det lite större däck så att de inte skär ner så att säga.

Lycka till - det är roligt att köra med hundarna! :)
isak.jpg

tack så mkt för hjälpen :) mkt uppskattat xD
fick även en idé av din fina bild på vovven att när skrindan är klar kommer jag aldrig mera behöva släpa höbalar till hagen när hästarna går ute, det blir från och med nu hundens uppgift xD

Vi köpte en vanlig barnskrinda och gjorde skaklar till den i böjt armeringsjärn som vi lackade. På vår kan man dela skaklar och skrinda så den är lätt att flytta.

Liknande trådar

Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
834
Senast: cassina
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 149
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 988
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 085
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈