M

marijaa

Vad säger ni om den här tekniken?
LUsim2.jpg
CMidsommar143.jpg

CMidsommar115.jpg

Hon gick med bakbenen på botten och vispade med frambenen.
Måste man lära en hund att simma?

Sv: Hundsim

Ser ut som en ung boxer som simmat väldigt lite eller för första gången!?

De lär sig snart, så fort de börjat koppla av och lite lite mer på sig själva så kommer rumpan upp och framtassarna ner och så simmar de som de ska.

Ja, första eller andra gången tror jag. Min kusins vovve som jag plåtat.

Fast kompisens boxertik förstod sig aldrig på det där med att simma... Hon gick rakt ut tills hon inte bottnade längre och där stod hon på botten... Efter det så går hon bara i med framtassarna...

En schnauzer jag känner gjorde precis lika dant, hon lärde sig inte simma förän hon var 11 år. Har fått rädda henne ett flertal gånger :rofl:

Men den här hade i alla fall vett att inte gå längre än hon bottnade :smirk:

Ville bara berätta att min mosters dåvarande dobbis simmade på detta viset så länge han levde (när han badade :p ).Men så kom han ju aldrig längre ut än vad stranden räckte.Hur hon än försökte hålla upp honom så han hade alla 4 benen i vattnet utan tillgång till bottnen så ville han inte utan då hade han bakbenen helt stilla. :confused:

Haha, gud så söt :love:

Sådär ser min mops också ut. ;) Han är ingen duktig simmare, men han kan ta sig ut en bit och simma tillbaka. Han är ganska klok, han simmar aldrig längre ut än vad han vet att han orkar simma tillbaka. Oftast står han i vattnet och skäller på min andra simgalna hund som är långt ute och hämtar pinne. :)

Min lilla hund simmar precis så där. Kommer hon ut så att bakbenen inte bottnar så får hon panik och skyndar sig in till kanten medans hon skvätter ner alla runt omkring. Min gamla hund simmar inte med bakbenen överhuvud taget, han flyter och sprattlar lite med fram. Men det går bra ändå, han är iallafall lugn i vattnet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 568
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 977
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 407
Senast: Troll
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 882
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30