hundsäljare och deras kunskaper - en tråd om raser

B

BeastieBabe

Annons i morgontidningen
blandrasvalp med Toypudel, Cainterrier, Lahapso, Shintzu..

YEY! EN riktig ras i den, resten påhittade :crazy:

alltså VILL säljarna inte verka seriösa ens? det är ju bara att googla så ser man hur rasnamnet stavas..

ge gärna egna exempel själva..

Sv: hundsäljare och deras kunskaper - en tråd om raser

Här är ett ex jag är ganska uttråkad på Kamphunds trådar om dessa dåliga ägare samt blandras trådar o en som denna annonstrådar.

det händer inte så mycket annat här ändå..

det händer inte så mycket annat här ändå..

Nej men dom intressanta trådarna kanske skulle få mer utrymme om dessa trådar inte smitta ner hela forumet.

Fanns ju massa roliga trådar om spårträning o allmän nyttiga saker för ett tag sen.

Sen att det kommer upp ex kamphundstrådar som har med nån nyhet o göra tycker jag är helt okej.

ja men givetvis, du har så rätt, bland 100 trådar får det MAX vara 2 st trådar som tar upp något småirriterande/lustigt..

kamphundar har jag min åsikt om och jag diskuterar inte i dem trådarna.. varför drar du upp dem här?

ja men givetvis, du har så rätt, bland 100 trådar får det MAX vara 2 st trådar som tar upp något småirriterande/lustigt..

kamphundar har jag min åsikt om och jag diskuterar inte i dem trådarna.. varför drar du upp dem här?

Tog det bara som ett ex.

Nej men det behöver inte vara 98skittrådar heller som inte leder nånstans o 2 vettiga som folk kan få ut nåt av.

Kan du ge något konkret som kan vara trevligt att diskutera då?

Jag tycker kanske att vi kan ha olika träningstrådar.
inte bara länka vidare till böcker eller klubbar/tränare.
Eller kanske genetik,uppfödning?
I rent läro syfte?

Hur ärvs ex sporrar? Blåa ögon? Färg?

Ska man och bör man avla på en hund som är för stor enligt rasstandard?
Och vad händer om du parar den emd en tik som är under ras standard måttet? Blir valparna mitt emellan?

Finns otroligt många frågeställningar, bara folk orkar engagera sig.

Jag hade gärna sett en tråd, där det diskuteras SÖK.
Hur man lär hunden sök, på enklast vis.
Steg för steg, och alla kan berätta hur duktiga våra hundar är. (eller inte;) )

Iochmed att det är aktuellt för Mig, hade jag gärna sett en sådan tråd, men är det lönt? Kommer den spåra ur? Eller kommer den falla i glömska efter en vecka?

Mina vänner, hur vill ni göra?

Nej men trådar som ger nåt o bita i o tänka lite i

inte bara skriva ååååh va gyllig.
Sen är det alltid trevligt med bilder men det kan ju ge nåt mer än så av en trevlig bild.

EX olika tävlingsformer eller tränings ideér är alltid kul o höra andras förslag.

Trådar om problem då inte hur man får hunden o kissa på tidningspapper för man orkar inte gå 3 trappor med sin hund. Utan problem o lösa.

Avel är alltid en intressant debatt.

Självklart är du här om du VILL - det är ju just det - vi andra kanske också VILL - diskutera det vi VILL - men nä det ska du ha synpunkter på - då får nog du låta oss ha synpunkter och trådar som vi VILL också - comprende?

Seså, starta en rolig tråd, så ska vi se om jag hänger med. :angel:

jag ska se vad jag kan skrapa ihop.. kansk inte ikväll, men senare. :)

Självklart är du här om du VILL - det är ju just det - vi andra kanske också VILL - diskutera det vi VILL - men nä det ska du ha synpunkter på - då får nog du låta oss ha synpunkter och trådar som vi VILL också - comprende?

Du får ju ha vilka synpunkter du vill aldrig sagt nåt annat.

Jag tycker det är trist o se dag ut o dag en massa trådar som inte leder nån vart eller som inte har en början än mindre ett slut.

Istället för genom tänkta trådar som man får fundera lite över. än bara skriva åhhh så gyllig.

Seså, starta en rolig tråd, så ska vi se om jag hänger med. :angel:

jag ska se vad jag kan skrapa ihop.. kansk inte ikväll, men senare. :)

Orkar inte det är så få som är med på dom ändå det är för lite gulli gull i dom för det kan bli jobbigt för folk o tänka lite o fundera hur dom skulle lösa saker.

Fanns några roliga trådar bland annat om spår här som jag gillade men de begravdes ganska omgående.

Hjälp mig i min spår-tråd nurå :)

Men du Piruuu

Är du inte intresserad av att köpa min superduperpluttesnuttegulliga staff-tacks-lejonbärger-borderkolli hane då?

Han kan sitta ner om man drar honom i svansen, och ger du honom en godis så nafsar han i fingrarna. Såååå sött!!!!!!!!!

Om du vill kan jag skicka ett helt album med tussenussepluttiga bilder?? :love:

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 105
Senast: Lobelia
·
P
Övr. Hund Jag behöver akut hjälp, av Er hundkunniga seniorer! Ett par bekanta till oss, fick sitt första barn i mitten av september. När barnet...
2
Svar
28
· Visningar
6 948
Senast: MaryHo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025