Hundprutt med avlivningsgas?

Shettisar

Trådstartare
Ja så känns det när hundarna av den större rasen är inne. De pruttar så man skulle kunna kola av .. :eek: :eek: :eek: Vi har bytt foder 3 gg utan framgång,vad mer kan man prova med??

Sv: Hundprutt med avlivningsgas?

Det kan ju vara så att hunden får gaser av t.ex hundmat med kyckling i, har ni provat med foder av olika råvaruinnehåll eller bara av olika märken?

Testa med Sportsmans Pride foder om du inte redan gjort det. Jag bytte till det och det resulterade i att både min valp och vuxna hund plötsligt fick mindre gaser i magen och bajsade ungefär en fjärdedel av vad de gjort tidigare med Royal. Dessutom är det billigare också, iaf här. Axess är annars ett foder som mina hundar trivts bra med i många år.

Foder sorterna vi provat har inte innehållit kyckling vad jag kommer ihåg.

Axess funkar inte alls på mina då de tappar hullet :( Men ska se om jag lyckas få tag på Sportsmans pride.Köper du det i hundfoder affär eller livmedelsbutiken?

Hundfoderaffärerna brukar ha det. Det var min svägerska som tipsade mig. Hon har en gammal samojed/ jakthundkorsning samt en aktiv pointer som är svår att hålla i hull, men det fungerade jättebra sade hon och hennes hundar såg superfina ut. Jag behöver knappt ge mina något alls, trots att de är väldigt aktiva. Smidigt med bra näringsinnehåll.

När min hund fick uppblött foder pruttade han knappt någonting. Annat är det nu när han äter det torrt....bläää... :crazy: :crazy: :eek:

Har hört en del rekommendera Halla foder. :D Men inte provat det själv.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 263
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 927
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 595
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar