Hundpensionat

C

Contender

Hej!

Jag har en liten dröm, om att i framtiden kunna driva ett litet hundpensionat, där folk som tex. ska på semester kan lämna in sina hundar. Jag skulle dock vilja veta lite mer om hundpensionat, för själv har jag aldrig lämnat in en hund på ett sådant, men däremot har jag en syster som gjort så med sina hundar.

Hur mycket tar hundpensionaten för att ha ens hund där ett dygn?
Hur ofta får hunden komma ut och gå?

Berätta allt! :)

Tack!

Sv: Hundpensionat

Jag har varit i kontakt med ett litet hundpensionat/hund dagis.
(där hundarna vistas på dagarna)
Det fanns plats för 10 hundar, alla hade ett eget bås där de matades två ggr/dag, det fanns två lekrum och en stor inhängdad gräsmatta/skogsområde.

Hur mycket tar hundpensionaten för att ha ens hund där ett dygn?
Det kostade 2300kr inklusive allting i månaden, ränka ut själv :p

Hur ofta får hunden komma ut och gå?
De gick ut två promenader à la 1,5 timmar, en på morgonen och en på EM.
emellan det så var det ute i gården flera gånger.

Sv: Hundpensionat

Jag driver eget hundpensionat sedan 2 år tillbaka. Du är välkomen att PM :a dina frågor så svarar jag så gott jag kan :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 231
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 799
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 241
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 986
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka